محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تنیس روی میز در جمع خبرنگاران درباره اینکه میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی از ایران گرفته شده است، بیان کرد: ما، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی نسبت به این مساله اقدام کرده‌ایم و گفته‌ایم که هیچ مشکلی پیش نیامده است و در ایران مساله‌ای برای برگزاری جام جهانی وجود ندارد. امکانات در استان فراهم می‌شود. حتی کمیته ملی المپیک هم ایمیلی به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرده که نگران نباشند و هیچ مشکلی وجود ندارد. کشتی ایران روی ریل خودش حرکت می‌کند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم صددرصد از این رشته حمایت خواهند کرد.

داورزنی در مورد شرایط پینگ‌پنگ در سال‌های اخیر نیز گفت: در این یکی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در پینگ‌پنگ رخ داده و حرکت رو به رشدی داشته است. فدراسیون هم امکانات سخت‌افزاری برای برگزاری کمپ‌ها ایجاد کرده که اقدامات ارزشمندی است.

او ادامه داد: پینگ‌پنگ رشته ورزشی مورد علاقه نوجوانان و جوانان است  و به کشف استعدادها کمک می‌کند بنابراین وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان‌ها هم باید به این رشته کمک کنند. البته قهرمانان المپیک پینگ‌پنگ در آسیا هستند بنابراین ما هم نباید انتظار داشته باشیم که همیشه ورزشکاران‌مان را روی سکو ببینیم و هنوز برای داشتن این انتظار زود است. البته ما انتظار داریم که در هر رشته‌ای جزو بهترین‌ها باشیم. پینگ‌پنگ هم مسیر رو به رشدی را شروع کرده و ان‌شاءالله بتوانیم آن را بر روی قله‌های آسیا و جهان ببینیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که رسیدن به قله‌های آسیا و جهان در پینگ‌پنگ رویا به نظر نمی‌رسد، تصریح کرد: نتایجی که در این سال‌های اخیر در پینگ‌پنگ گرفتیم غیر قابل تصور بوده است. حتی در رشته‌های دیگر ما نتایجی گرفته‌ایم که فکر نمی‌کردیم به آن برسیم. برای نمونه با وجود اینکه مولد ووشو در جهان چین است اما ما توانستیم قهرمان جهان شویم. همچنین در والیبال روزی گذشتن از آسیا برای ما رویا بود اما الان یکی از قدرت‌های جهان هستیم پس نشان می‌دهد که تحقق رویا در ورزش امکان‌پذیر است. دوستان در فدراسیون هم دارند برنامه‌ریزی می‌کنند و با برنامه میان‌مدت و درازمدت تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله به قله‌های آسیا و جهان برسیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.