به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مایک پامپئو، رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، آورده است: از ترامپ به خاطر ایجاد امکان خدمت به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی و همچنین فرصتی که برای خدمت به عنوان وزیر امور خارجه در اختیارم قرار داده است، عمیقا سپاسگزارم. رهبری او آمریکا را به کشوری امن‌تر تبدیل کرده و من به نمایندگی از او و مردم آمریکا در جهان به دنبال آبادانی هر چه بیشتر آمریکا خواهم بود.

وی ادامه داد: خدمت در کنار مردان و زنان بزرگ در سیا که با استعدادترین و متعهدترین خدمتگزاران عمومی بوده‌اند که با آنها مواجه شدم، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات زندگی من بوده است. به کاری که ما از جانب آمریکا انجام داده‌ایم، افتخار می‌کنم و می‌دانم که سیا به تلاش‌های خود تحت رهبری جینا هاسپل ادامه خواهد داد.

پامپئو خاطرنشان کرد: درصورت تایید انتصابم، به دنبال هدایت بهترین دستگاه دیپلماسی جهان در راستای تحقق و اجرای سیاست خارجی رئیس‌جمهور خواهم بود. در دوران ریاست من در آژانس اطلاعات مرکزی، در کنار بسیاری از افسران خدمات خارجی و مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا اینجا در ایالات متحده که سرآمد آزادی است، خدمت کرده‌ام. می‌دانم که از آنها خواهم آموخت و همان‌طوری که ترامپ در خطابه سالانه خود گفت، برای حصول اطمینان از اینکه آمریکا همیشه جایی امن، قدرتمند، پرغرور، توانمند و آزاد است، تلاش خواهم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.