عباس آخوندی با ۱۵۲ رای توانست بار دیگر از مجلس رای اعتماد بگیرد.

استیضاح آخوندی ساعت ۱۴:۱۵ آغاز شد که علیرضا بیگی، نادر قاضی‌پور، احد آزادی‌خواه، احمد مرادی، حکیم عثمانی، عدل هاشمی‌پور، احمد امیرآبادی و داریوش اسماعیلی به عنوان موافق استیضاح و احسن علوی و الیاس حضرتی به عنوان مخالف استیضاح صحبت کردند و وزیر در زمانی بیش از یک ساعت به دفاع از خود پرداخت.

در جریان جلسه استیضاح تعدادی از وزرای کابینه دوازدهم یعنی وزرای ارشاد، دادگستری، نفت، اطلاعات و ارتباطات به همراه معاون اول رئیس‌جمهور مسئول دفتر رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بهزیستی حضور داشتند.

جلسه با حضور پزشکیان رئیس جلسه و در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد. لاریجانی ساعت ۱۶:۱۰ به مجلس آمد و همان زمان که بر صندلی ریاست تکیه زد ذوالنور نماینده قم در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و با وکیلی درباره تعیین‌تکلیف دومین سوال از رئیس‌جمهور به بحث پرداخت.

نتیجه بحث تحصن تعدادی از نمایندگان در دقایقی در جایگاه هیات رئیسه یعنی ذوالنور، کیوانفر، نقوی حسینی، ناصری‌نژاد، قاضی‌پور و آزادی‌خواه بود. تحصن نمایندگان بعد از دقایقی با گفت‌وگوی پزشکیان با آنها و برگزاری جلسه در هیات رئیسه پایان یافت و این نمایندگان معترض یک ساعت بعد یعنی ساعت ۱۷:۳۰ مجدداً وارد مجلس شدند.

یکی از حاشیه‌های جلسه استیضاح این بود که امیرآبادی از فراکسیون امید انتقاد کرد و گفت: برخی از نمایندگان عضو این فراکسیون متقاضی این استیضاح بودند که انصراف دادند و در نهایت ما با استیضاح ماندیم. صحبت‌هایی که باعث شد تعدادی از نمایندگان به عنوان مخالفت با این حرف با فریاد بلند دو دو بگویند.

امیرآبادی همچنین به این موضوع اشاره کرد که پیامکی از سوی یکی از فراکسیون‌ها برای نماینده‌ها برای رای به وزیر ارسال شده که این نیز باعث واکنش بیگدلی نماینده خدابنده در اعتراض به این موضوع و فریادهایی شد. امیرآبادی نامه‌ای را به نمایندگان نشان داد که مدعی بود جابری انصاری از آخوندی خواسته تعدادی آپارتمان به قضات دهد تا هوای او را داشته باشند. صحبت هایی که باز هم باعث اعتراض برخی از نمایندگان شد.

یکی دیگر از حاشیه‌های این جلسه کاهش چشمگیر تعداد خبرنگاران و عکاسان نسبت به جلسه استیضاح ربیعی بود.

در نهایت ربیعی توانست در فضای توأم با آرامش و بدون هیچ‌گونه جنجال و تنشی منهای جنجال از سوی تعدادی از نمایندگان به دلیل سوال از رئیس‌جمهور رای اعتماد بگیرد و وزیر بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.