خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، هیلاری کلینتون با ابراز نگرانی از مذاکرات آتی میان آمریکا و کره شمالی بر سر موضوع هسته ای این کشور افزود:رئیس جمهور ترامپ توانایی آغاز چنین مذاکراتی را ندارد چرا که در درون دولت کنونی آمریکا مردان سیاستمداری وجود ندارد که بتوانند مذاکرات به پیش ببرند.

کلینتون توضیح داد: اگر شما می خواهید که با کیم جونگ آن درباره سلاح های هسته ای مذاکره کنید، این امر لازمه حضور دیپلمات های کارکشته و با تجربه در درون دولت است اما متاسفانه دولت ترامپ از چنین نعمتی بی بهره است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین گفت:ترامپ شایستگی ریاست جمهوری بر آمریکا را ندارد و این کشور دوران پرمخاطره ای را می گذراند. او (ترامپ) متاسفانه نوعی تعلق خاطر به دیکتاتورها دارد و از از رفتار دیکتاتور مآبانه و مستبدانه لذت می برد.

دونالد ترامپ پس از ماه ها تشدید تنش میان کشورش و کره شمالی، سرانجام هفته گذشته تصمیم گرفت نخستین رئیس جمهوری در راس قدرت در آمریکا باشد که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار می کند.

مقام های دولت ترامپ اعلام کردند که قبل از ملاقات ترامپ و رهبر کره شمالی، شروط بیشتری بر پیونگ یانگ به جز وعده کره مبنی بر متوقف کردن آزمایش های هسته ای و موشکی و انتقاد رسمی از رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی، تحمیل نخواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این نشست، این شانس را به ترامپ می دهد که پای میز مذاکره بنشیند و احتمال توافق با رهبر کره شمالی در مورد برنامه هسته ای این کشور را بررسی کند.

با این حال، برخی اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرده اند که شاید موافقت ترامپ با ملاقات با رهبر کره شمالی، از روی بی فکری بوده است.

براساس این گزارش، آمریکا و کره جنوبی همه ساله رزمایش های نظامی را در شبه جزیره کره برگزار می کنند. این رزمایش ها در جریان المپیک زمستانی اخیر در کره جنوبی متوقف شد، اما انتظار می رود که در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت ۱۳۹۷) از سر گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.