مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، اسماعیل هنیه امروز در دیدار با هیات امنیتی مصر در نوار غزه، تحولات و پیامدهای حمله به هیات &#۳۹;رامی الحمدالله&#۳۹; نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی و آن را محکوم کرد.

دفتر اسماعیل هنیه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با &#۳۹;سامح شکری&#۳۹; رئیس هیات امنیتی مصر، مراتب تقدیر و تشکر خود را از تصمیم این کشور برای تداوم تلاش های این هیات در نوار غزه از طریق پیگیری آشتی ملی و رفع موانع آن اعلام کرد.

هنیه همچنین حمله به هیات رامی الحمدالله را محکوم کرد و گفت: این حادثه همه را هدف گرفته است و باید با پافشاری و پایبندی به آشتی، به آن واکنش نشان دهیم.

وی گفت: جنبش حماس در راستای اصول ملی، اخلاقی و انسانی، اختلافات سیاسی و تعارض در مواضع در قبال عملکرد دولت حمدالله، اجرای توافقات آشتی ملی، پایان دادن به بحران ها و مشکلات غزه را با هم جدا می کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که این جنبش از تلاش های سرویس های امنیتی برای شناسایی عامل این انفجار حمایت می کند.

وی در جریان دیدار با هیات امنیتی مصر بر لزوم خودداری از شتابزدگی رهبران جنبش فتح در متهم کردن حماس و احساس مسئولیت ملی آنها و نیز خروج شان از دایره تنگ درگیری ها و کشمکش های سیاسی در طرح اتهام در ارتباط با مسئولیت این انفجار تاکید کرد و گفت: این انفجار همه را هدف قرار داد و رامی حمدالله در کنار نخست وزیر بودنش، مهمان برادرانش در غزه بود که همواره اهتمام خود را به حفظ جان همه فلسطینیان اعم از ساکنان غزه یا رام الله نشان داده است.

بر اساس اعلام رسانه های خبری رامی الحمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز از یک انفجار در غزه جان سالم به در برد.

بمب از راه دور و در مسیر ورود نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که «ماجد فرج« رئیس اطلاعات این تشکیلات و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی فتح وی را همراهی می کردند، منفجر شد.

این انفجار به محض ورود خودروی الحمدالله و هیات همراه به غزه رخ داد که موجب زخمی شدن ۶ محافظ نخست وزیر تشکیلات خودگردان و یک فرد دیگر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.