رویترز گزارش داد، در حالی که جمهوریخواهان عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده‌اند که تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته است ولی اعضای دموکرات این کمیته قصد دارند به این تحقیقات ادامه دهند.

 

آدام شیف نماینده ارشد دموکرات عضو این کمیته در سخنانی تاکید کرد: ما قصد داریم نهایت تلاش خود را انجام دهیم و به این تحقیقات ادامه خواهیم داد. افرادی هستند که قصد همکاری با کمیته ما را دارند و می خواهند اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما گزارشی را منتشر خواهیم کرد که شامل شواهدی است که تاکنون مشاهده کرده ایم.

 

شیف و سایر اعضای دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آنکه جمهوریخواهان اعلام کردند که تحقیقات این کمیته درباره پرونده روسیه پایان یافته و هیچ سند و مدرکی در خصوص تبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مسکو وجود نداشته است، کنفرانس خبری برگزار کرده اند.

 

ترامپ نیز بارها هرگونه تبانی کارزار انتخاباتی خود با مقام های روسی را در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رد کرده است.

 

ولی آدام شیف در این باره اظهار داشت: با اطمینان می توانم بگویم که شواهد مهمی وجود دارد که تبانی بین کارزار انتخاباتی ترامپ و روسیه را نشان می دهد.

 

دموکرات ها همچنین یک گزارش ۲۲ صفحه ای را منتشر کرده اند که جزئیات بیشتری را درباره تحقیقات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نشان می دهد. در این گزارش به نام بیش از ۳۰ شاهد اشاره شده است که هنوز مورد مصاحبه قرار نگرفته اند.

 

در بین این افراد نام راینس پرایبوس رئیس سابق کارکنان کاخ سفید دیده می شود. شان اسپایسر سخنگوی سابق کاخ سفید و ناتالیا وسلنیتسکایا وکیل روسی که در دیدار با دونالد جی آر پسر ترامپ و سایر مقام های آمریکایی حضور داشته است، از دیگر افرادی هستند که در این گزارش به انها اشاره شده است.

 

در گزارش نمایندگان دموکرات آمده است: اتهامات معتبری درباره استفاده از املاک و دارایی های ترامپ برای پولشویی توسط مقام های روسی وجود دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.