این مرجع تقلید عصر دیروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید،طلاب و روحانیون که در بیت معظم له در قم برگزار شد با بیان اینکه روحانیت از بسیج جدا نیست چون ماهیت و جنس آنها یکی است گفتند: به همین دلیل هردو باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.

ایشان افزودند: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف حوزه، علما و بسیج و سپاه است، می توان با برنامه ریزی درست بر این هم افزایی وهماهنگی افزود. مسئله دیگر افزایش علم و فنون جدید است. اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند. نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روزبه روز بر علم وتوانایی خود بیفزایند. حوزه میراث ماندگار است و ظرفیت عظیمی در آن است و باید قدر این ظرفیت عظیم را دانست، همه نهادها باید با حوزه در ارتباط باشند و از میراث ماندگار و چشمه جوشان آن استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید توانمندی حوزه و بسیج را افزایش داد الان گرفتار فضای مجازی هستیم و این فضا بلای جان خانوادها شده است. دشمن از طریق فضای مجازی می خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند. بعضی به استفاده از فضای مجازی اصرار دارند و این مشکلات اخیر نشان دهنده همین واقعیت است، اما سپاه وبسیج برای گرفتن این فرصت از دشمن، باید نقش آفرینی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه به بردگی کشانیده نشود. موضوع بعدی آشنایی نسل های ۵ و ۶ انقلاب است باید این نسل ها را با مبانی دینی و آرمان های انقلاب و امام راحل آشنا کنیم این برنامه ریزی می خواهد.

تصادفات جاده ای و فضای مجازی خسارت جبران ناپذیر به نظام وارد کرده است

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز شب گذشته در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و هئیت همراه که در مؤسسه امام صادق (ع) برگزار شد، با بیان اینکه نباید از خارج کشور و فضای مجازی غافل شد، گفت: اینکه فضای مجازی باشد، کسی مخالف آن نیست، نمی‌گویم دیواردور آن بکشند، ولی باید از این فضا محافظت کرده و اجازه ندهیم خانواده‌ها غرق و گرفتار شوند.

آیت الله سبحانی گفت: مسئله دیگر مسافرت‌ها است. این مسافرت ها، مشکلات زیاد برای کشور ایجاد کرده است. وقتی مسافرت‌ها زیاد می‌شود، تصادفات زیاد و مرگ و میر‌ها زیاد می‌شود. این چه تبلیغاتی برای سفر است که انجام می‌دهند، این تصادفات خسارت برای کشور و نظام است. مردم به جای مسافرت به صله رحم و به دید و بازید اقوام و عیادت از بیمار‌ها بروند. فضای مجازی و تصادف‌های جاده‌ای صدمات زیاد به نظام وکشور وارد کرده است، باید برای این مسئله فکری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.