سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که انتخاب مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه جدید امریکا چه تاثیری روی برجام خواهد داشت، گفت:آنچه برای ایران مهم است رویکردهای آمریکا در حوزه سیاست خارجی است که این تغییر رویکردها را رصد می کنیم و به موقع موضع گیری می کنیم.

وی با تبریک پیشاپیش سال نو و ابراز امیدواری برای داشتن سالی پر برکت و آرام برای کشور گفت: امروز بیستمین نشست ماست و ۶۰۰ سوال پاسخ داده شده و نزدیک به ۳۰۰ نفر در سفرهای وزیر خارجه شرکت کردند و کمک کردند تا صدای اقدامات حوزه دیپلماسی به ایران و جهان رسیده شود.

وی در خصوص برکناری وزیر خارجه آمریکا و اظهرات ضد ایرانی وزیر خارجه جدید گفت: این تغییرات و تحولات و اخراج ها در دولت ترامپ تازگی ندارد و ما شاهد این تحولات مکرر بوده ایم و یک موضوع داخلی آنهاست. آنچه برای جمهوری اسلامی مهم است سیاستهای آمریکا در مسایل جهانی و در برخورد با ماست که آن را رصد کرده و مواضع خود را اتخاذ خواهیم کرد.

سخنگو در خصوص مذاکرات کره شمالی و آمریکا و احتمال فشار بیشتر به ایران گفت: الان در خصوص ارتباط این موضوع صحبت نمی‌کنم. اما آنچه مطرح شده اگر تحقق یابد یعنی گفت‌وگو و هر گونه تلاش برای کمک به تثبیت صلح و ثبات و امنیت جهانی مورد استقبال ماست اما در عمل و تجربه دیده شده که خیلی به رویکردهای آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

قاسمی در خصوص سفر ظریف به آذربایجان و اجلاس چهار جانبه باکو گفت: این یک ابتکار و اقدام جذاب، جالب و ثمر بخش در کمک به همگرایی ملت‌های منطقه و زمینه ساز تثبیت صلح و امنیت در منطقه است و امیدوارم اینگونه ابتکارات بتواند در سایر کشورهای منطقه رقم بخورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.