حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند در تذکر شفاهی در توصیه‌ای به هیئت رئیسه مجلس گفت: این‌طور یکباره اعلام سه استیضاح پشت سر هم از روز اول دارای ابهاماتی بود و ازاین‌رو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس وارد این فضا نشد.

 

 وی با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه باارزش مجلس که در رأس امور خوانده شده است، بیان داشت:‌ البته تفاوت است میان اینکه مجلس در رأس امور باشد یا نمایندگان در رأس امور باشند.

 

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مردم دو روز شاهد گفت‌وگوهای نمایندگان درباره استیضاح بوده‌اند، گفت: مباحثی از قبیل سقوط هواپیما و سانحه کشتی سانچی و... در زمینه این استیضاح‌ها مطرح شد که مردم فکر می‌کردند نمایندگان با استناد به اینها وزرا را استیضاح کردند اما نتیجه این بود که روز گذشته مباحثی در مجلس طرح شد که نباید مطرح می‌شد.

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با یادآوری اینکه نه خود و نه فراکسیون ولایی مجلس استیضاح‌ها را امضا نکرده و اعلام‌نظر درباره آن نکردند، اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس از این به بعد استیضاح‌ها را از نظر استحکام بررسی کند تا یک استیضاح با فشار استیضاح‌کنندگان از سوی هیئت رئیسه پذیرفته نشود اما در میان راه برخی امضاکنندگان امضاهای خود را پس بگیرند؛ چراکه این روند اگر ریشه یابد دیگر تا آخر مجلس دهم هیچ وزیری را نمی‌توان استیضاح کرد و ضربه مهلکی به آرای مردم وارد می‌کند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.