مگی هابرمن، خبرنگار «نیویورک‌تایمز»، در توئیترش، به‌نقل از نزدیکان به کاخ سفید، نوشت که قرار است این هفته تغییرات بیشتری در کاخ سفید صورت بگیرد.

اما بعد از تیلرسون، چه کسی بیش از سایرین به ترک کاخ سفید نزدیک است؟

جف سشنز: دادستان کل آمریکا. ترامپ در خلوت به او می‌گوید «آقای ماگو»، که شخصیتی کارتونی است. ترامپ دل خوشی از سشنز ندارد؛ با این حال، شاید اگر می‌دانست خلاصی از پرونده مربوط به روسیه به‌دست او انجام می‌شود رابطه‌اش را با جف بهتر می‌کرد. (این یعنی احتمال اخراج او بیشتر از باقی افراد لیست است)

دیوید شولکین: مدیریت وزیر کهنه‌سربازهای ترامپ ضعیف است. سال قبل هم با پول مالیات مردم یک سفر به اروپا رفت. هفته قبل هم سخنگوی کاخ سفید گفت او کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد - نشانه‌ای از اینکه او به اخراج نزدیک است.

 اچ.آر مک‌مستر: شایعات زیادی درباره اختلاف ترامپ و مشاور امنیتی‌اش وجود دارد. زمانی شایعه بود که ترامپ دنبال راهی است تا مک‌مستر را دوباره به ارتش بفرستد و سمتش را در کاخ سفید از او بگیرد.

 رایان زینکه: وزیر کشور ترامپ، هفته پیش و پس از انتشار خبر «خرج کردن ۱۳۹هزار دلار برای تعویض درهای وزارتخانه» مورد حمله رسانه‌ای قرار گرفت. نظر او درباره قومیت‌ها هم حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت.

 اسکات پرویت: مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، که از گزینه‌های ترامپ است، همیشه خبرهای بدی ایجاد می‌کند. معمولاً با پروازهای درجه‌یک سفر و در هتل‌های لوکس اقامت می‌کند. همه اینها به خرج دولت انجام می‌شود. پرویت بیماری را بهانه این کارها کرده است.

 بن کارسون: وزیر مسکن و شهرسازی ترامپ یک میز ۳۱ هزار دلاری برای اتاق کارش سفارش داد، ولی بعد بی‌خیال آن شد.

 جان کلی: ترامپ یک‌بار با رئیس ‌ستاد کارکنان کاخ سفید دعوای سختی کرد و به او گفت دیوانه! ممکن است او هم روزی، بی‌خبر، اخراج شود.

بتسی دیووس: این هفته، وزیر آموزش‌وپرورش ترامپ در برنامه شصت‌دقیقه مصاحبه‌ای کرد که تیترهایش موردپسند ترامپ نبود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.