امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در نشست ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان گفت : سال گذشته نرخ بیکاری جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال بالغ‌بر ۲۹ درصد بود که این آمار در سال ۹۶ با کاهش ۱.۷ درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۷.۳ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار هستند اعلام کرد: در مجموع نرخ بیکاری در ۹ ماهه ابتدای سال ۱.۳ درصد در سطح کشور کاهش‌یافته است.

ایجاد شغل برای ۸۱۸ هزار نفر در کشور

رئیس مرکز آمار ایران با تأکید بر اینکه در ۹ ماه سال ۹۶ برای ۸۱۸ هزار نفر اشتغال ایجادشده است تصریح کرد : در بین سال‌های ۸۴ لغایت ۹۲ به‌طور متوسط در سال ۷۶ هزار شغل ایجاد شد و این در حالی است که تعداد شغل‌های ایجادشده در همین ۹ ماه سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار مورد است.

پارسا همچنین بیان کرد: در سال گذشته از ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت فعال اقتصادی کشور سه میلیون و ۲۰۳ هزار نفر بیکار مطلق بوده‌اند که در سال جاری برای کاهش این میزان اقدامات خوبی صورت گرفته که در پایان سال آمار جامع این امر را می‌توان ارائه کرد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه رئیس‌جمهور مبنی بر داده‌های آماری به وزارتخانه‌های کشور بیان کرد: این اقدام سبب ارائه آمار و ارقامی دقیق و صحیح به عموم مردم در کشور می‌شود و برنامه ملی آمار نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز به تصویب مسئولان مربوطه می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.