دکتر ایرج حریرچی در حاشیه آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما نخستین کشوری در دنیا هستیم که در فاصله ۲ سال توانستیم پرداختی از جیب مردم را از حدود ۵۴ درصد به زیر ۳۸ درصد برسانیم.

وی طرح تحول نظام سلامت را از برنامه های مهم اجتماعی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح سبب شد رضایتمندی از وزارت بهداشت و عملکرد بهداشت و درمان کشور از رتبه ۳۷ دستگاه های دولتی در تمام طول چهار سال گذشته به رتبه نخست یا دوم ارتقا پیدا کند.

وی این موفقیت ها را ناشی از حمایت دولت، مجلس و تلاش کارکنان و مدیران محیطی عرصه بهداشت و درمان ذکر و افزود: جمهوری اسلامی ایران با اجرای طرح تحول نظام سلامت مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و به عنوان یک الگو مطرح شد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی دستاوردهای بزرگی نظیر حدود ۱۱ میلیون بیمه شده جدید،۲۴ هزار تخت بیمارستانی جدید، پوشش تمامی روستاهای کشور به خانه های بهداشت، اضافه شدن مراقب سلامت در شهرها و افزایش روان شناسان و کارشناس تغذیه را به همراه داشت.

حریرچی تثبیت دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، ادامه حمایت های مالی از مردم، کنترل هزینه و افزایش ارائه خدمات با اولویت بندی مناسب را از مهمترین برنامه های سال ۹۷ وزارت بهداشت و درمان ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت و درمان برای رفع محرومیت سیستان و بلوچستان گفت: دولت دوازدهم بنا دارد تا پایان این دولت محرومیت بهداشتی درمانی را در این استان کاملا حذف کند به طوری که خدمات این حوزه باید در سطح متوسط به بالا و هم سطح سایر استانهای کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طول سالهای گذشته افزون بر سه و نیم برابر متوسط کشوری بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با ساخت بیمارستان های جدید به ویژه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و حاشیه شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار خدمات بهتر به مردم این استان ارائه شود.

به گزارش ایرنا در این آیین دکتر سید محمد هاشمی شهری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان معرفی و از خدمات دکتر محمودرضا میری رئیس سابق قدردانی شد.

استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.