جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در اختتامیه سومین جشنواره مد و پوشش اسلامی ـ ایرانی گیلان «روجا» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الأنبیا (ص) با مؤثر دانستن جشنواره‌های مد و لباس در انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی اظهار کرد: ترویج فرهنگ اسلامی و ملی در قانون برنامه ششم مجلس به همه دستگاه‌ها تأکید شده است.

وی با بیان اینکه به همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تأکید شده است تا از ابتکارات هنرمندان داخلی بهره‌مند شوند، افزود: ایران اسلامی پر از مد و تنوع لباس است و اگر پا به هر نقطه‌ای از این کشور بگذاریم الگوهای بسیار عالی و دیدنی مشاهده می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه استان سرسبز گیلان از کوه‌های اشکورات تا تالش و دیگر نقاط استان، الگوهای متنوعی را در خود جای‌ داده و از قدیم به ارث رسیده است بیان کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا الگوهای مخصوص فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما حفظ‌شده و گسترش یابد.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واردات به کشور با ۱۵ میلیارد دلار روند کاهشی به خود گرفته است، تأکید کرد: بیشترین واردات در حوزه لباس است که برای کشوری با تنوع و مدل‌های متنوعی چون ایران چنین آماری ناراحت‌کننده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به مردم تاجیکستان که مردمی شاد هستند در ورزشگاه‌های بزرگ همراه رئیس‌جمهور و مسؤولان خود حضور پیدا می‌کنند، گفت: مد، ظاهر و لباس مردم این کشور با بومی‌نگری همراه است و با توجه به سفری که به این کشور داشته‌ام مدهای غربی میان آن‌ها ندیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه مردم در کشورهای غربی و اروپایی هم از مدهای غربی استفاده‌ شده توسط ایرانیان استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: زنان غربی در مجامع عمومی و محل کار به شکل غیر پسندیده‌ای ظاهر نمی‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید در جامعه ایران در حوزه فرهنگ و آموزش تلاش صورت بگیرد، توضیح داد: در حوزه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها باید فرهنگ غنی ایرانی اسلامی منتقل شود تا نسل‌های بعدی نیز از آن بی‌بهره نمانند و فرهنگ ایرانی اسلامی در وجود نسل‌ها نهادینه شود.

کوچکی‌نژاد در پایان با تقدیر همه‌ کسانی که تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایرانی اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: تلاش دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره‌های ایرانی اسلامی شایسته تقدیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.