اوسیانو کروز در پایان تمرین پنج‌شنبه تیم ملی فوتبال اظهار کرد: در این اردو سه بازی تدارکاتی پیش‌بینی شده که برابر سیرالئون، الجزایر و تونس انجام می‌شود. می‌خواهیم بازیکنان را با فشار زیاد آماده کنیم تا بتوانیم قبل از جام جهانی، لیست ۳۴ نفره را اعلام کنیم. این اردوی ما یکی از مهم‌ترین اردوهای تیم ملی است اما متاسفانه به دلیل مسائل لجستیکی نمی‌توانیم فعلا تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. تا وقتی لیست ۳۴ نفره اعلام نشود کار ما ادامه دارد و باید با قدرت به کار خود ادامه دهیم.

اوسیانو درباره انتخاب سیرالئون به منظور شبیه‌سازی تیم مراکش گفت: ما هم چنین فکری داریم و با تفکر قبلی تمام حریفان تدارکاتی ایران را انتخاب کردیم. بازی سیرالئون برابر ساحل عاج و چند تیم دیگر را دیده‌ایم و می‌دانیم که چقدر می‌توانند به ایران فشار بیاورند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت: در درجه اول باید در نظر داشته باشیم که فوتبال اروپا چند قدم از آسیا بالاتر است. ضمن این که دو تیم قدرتمند اروپایی  هم‌گروه ایران در جام جهانی هستند. هم‌گروه دیگر ما مراکش است که از تیم‌های قدرتمند آفریقایی است. این تیم بدون شکست به جام جهانی راه پیدا کرده و آنها در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته‌اند. ما باید با آمادگی بالا برابر آنها حاضر شویم. هر قدر حریفان ایران کار می‌کنند ما باید دو برابر کار کنیم تا نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: این که بازی با سیرالئون به خاطر بازی با مراکش انتخاب شده باشد، صحت ندارد برای تمام تیم‌ها بازی اول همیشه مهم‌ترین بازی است چرا که اگر در آن ببازند، صعودشان دشوار می‌شود. فقط تیم‌های قدرتمند هستند که با وجود شکست در بازی اول شانس صعود به مرحله بعد را دارند. به همین دلیل بازی اول برای ما حکم فینال را دارد.

مربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: من سرمربی تیم زیر ۲۱ سال پرتغال بودم و کی‌روش هم هدایت بزرگسالان را بر عهده داشته است بنابراین ما پرتغال را خیلی بهتر از بقیه می‌شناسیم. ما برای سایر حریفانمان هم دغدغه داریم و در زمان مناسب روی تیم‌های پرتغال و اسپانیا هم کار خواهیم کرد اما چون بازی اولمان مقابل مراکش است فعلاً فقط به آن فکر می‌کنیم پس از آن می‌توانیم یک بازی از اسپانیا و دو بازی هم از پرتغال ببینیم و با شناخت کامل مقابل آنها قرار بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.