وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر هفته جاری خود به پاکستان و در مصاحبه با رسانه های این کشور گفت، اگر روزی عربستان با هرگونه تجاوز خارجی مواجه شود، ایران نخستین کشوری است که برای کمک به این کشور وارد عمل می شود.

براساس این گزارش، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا که بخش هایی از آن امروز منتشر شد، ادعا کرد : «اگر ایران یک بمب هسته ای بسازد، ما هم به سرعت خواهیم ساخت».

این ادعای ولیعهد سعودی در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.

تنها رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران درصدد ساخت بمب اتمی می باشد و تکرار این ادعا توسط شاهزاده سعودی تردید آمیز است.

رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته ای بزرگترین خطر برای منطقه می باشد و تاکنون به بازرسان آژانس اجازه نداده تا از تاسیسات هسته ای محرمانه آن بازرسی کنند.

بن سلمان در ادامه ادعاهای خود در مصاحبه۶۰ دقیقه ای با شبکه خبری سی بی اس نیوز که شبکه سعودی العربیه هم بخش هایی از آن را پخش کرد، گفت: &#۳۹;ایران، رقیبی برای عربستان سعودی نیست، ارتش آن، جزو ۵ ارتش قوی جهان اسلام به شمار نمی رود، اقتصاد سعودی بزرگتر از اقتصاد ایران است، ایران فاصله زیادی تا برابر شدن با عربستان، در پیش دارد&#۳۹;.

این شبکه خبری آمریکایی همچنین فاش کرد که &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹; برای رسیدن به قدرت و تحقق طرح هایش، مادر خود را که مخالف طرح های او بوده، از دو سال گذشته تاکنون در بازداشت خانگی قرار داده است. 

قرار است شبکه آمریکایی مصاحبه با بن سلمان را که در ریاض و در آستانه ملاقت او با ترامپ انجام شده است به طور کامل پخش کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.