ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی مدعی شد اگر ایران بمب هسته‌ای بسازد، کشورش هم به سرعت بمب هسته‌ای خواهد ساخت.

به گزارش فرارو، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در گفت‌وگو با شبکه آمریکای سی‌بی‌اس گفته اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند، عربستان هم به سرعت بمب هسته‌ای بدست خواهد آورد.

تاکنون فقط بخش اندکی از مصاحبه ولیعهد عربستان منتشر شده و قرار است مشروح مصاحبه در روز یکشنبه توسط این شبکه آمریکایی پخش شود.

بن سلمان درباره ایران گفت: ایران رقیب عربستان سعودی نیست. ارتش آن جزو پنج ارتش برتر جهان اسلام نیست. اقتصاد عربستان، بزرگ‌تر از اقتصاد ایران است. ایران تا برابر شدن با عربستان خیلی فاصله دارد.

بن سلمان در این مصاحبه سیاست‌های منطقه‌ای ایران را به سیاست‌های هیتلر تشبیه کرد و مدعی شد که نمی‌خواهد ببیند سیاست‌های هیتلر در خاورمیانه تکرار شود.

ولیعهد عربستان در پاسخ به این سوال که آیا عربستان برای مقابله با ایران به سلاح هسته‌ای نیاز دارد، گفت: عربستان سعودی نمی‌خواهد هیچ گونه بمب هسته‌ای بدست بیاورد، اما بدون شک اگر ایران بمب هسته‌ای بسازد، ما هم در سریع‌ترین زمان ممکن، همین کار را انجام خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.