کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع آگاه نوشته است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اطرافیانش گفته است که آمریکا در آستانه خروج از توافق هسته‌ای با ایران قرار دارد.

«باراک راوید» خبرنگار این شبکه به نقل از دو عضو کابینه رژیم صهیونیستی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گزارش داد که نتانیاهو پس از بازگشت از واشنگتن و دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به اعضای کابینه گفته آمریکا احتمالا در ماه می (اردیبهشت) از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود.

به گفته راوید، نتانیاهو در جلسه کابینه اسرائیل، گفته است: «به نظرم ترامپ به لغو توافق هسته‌ای بسیار نزدیک شده است. رئیس‌جمهور در حضور اعضای تیمش، در حضور تمام مقام‌های ارشد دولت به من گفت اگر تغییر چشم‌گیری در این توافق انجام نشود، او توافق با ایران را ترک می‌کند.»

بنا بر گزارش این رسانه، دیپلمات‌های اروپایی هم ارزیابی مشابهی دارند و حتی به این نتیجه رسیده‌اند که گفت‌وگو با آمریکا برای رسیدن به راهکار جایگزین، احتمالا اتلاف وقت است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گزارش این رسانه‌ها را رد نکرده، اما از اظهارنظر بیشتر و توضیح درباره جزئیات آن خودداری کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.