سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب بانکی آنها سرقت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده وارد عمل شده و با یک کار علمی و تخصصی دقیق توانستند عامل این سرقت‌ها را که نوجوانی ۱۶ ساله بود طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این فرد با طراحی یک وب سایت فروشگاهی و ایجاد درگاه جعلی پرداخت الکترونیک در آن توانسته به حساب بانکی ۴ نفر از شهروندان اصفهانی نفوذ کرده و بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال از حساب آنها سرقت کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات پیرامون هک و نفوذهای احتمالی دیگر توسط این هکر ادامه دارد، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خریدهای اینترنتی هوشیار باشند و به وب سایت‌های فروشگاهی مطمئن و دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه همه ساله در آستانه نوروز عده ای سودجو اقدام به ساختن سایت‌های فیشینگ با عنوان هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی و... کرده و با این ترفند به کارت‌های بانکی کاربران نفوذ و از حساب آنها سرقت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کاربران باید نسبت به این تبلیغات فریبنده هوشیار باشند تا در دام کلاهبرداران نیافتند.

وی اظهار داشت: کاربران باید دقت کنند، در نوار آدرس وب سایت‌های فروشگاهی از پروتکل امن https  استفاده شده باشد و آدرس و شماره تلفن فروشگاه در آن قید شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.