شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ۳ پیروزی و یک شکست کارشان را در چهار هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رساندند تا با ۹  امتیاز بعد از السد در رده دوم گروه سوم قرار بگیرند. جدول مسابقات نشان می دهد شانس پرسپولیس برای صعود زیاد است و تنها یک اتفاق عجیب می تواند مانع صعود این تیم از گروه مقدماتی بازی ها شود.

سرخ پوشان نه تنها با کسب ۹ امتیاز بیشترین امتیاز را در بین تیم های ایرانی در آسیا گرفته اند، بلکه با ۷ گل زده و ۳ گل خورده دارای بهترین عملکرد خطوط حمله و دفاع هم هستند.

در بین بازیکنان پرسپولیس در مجموع عملکرد صادق محرمی با معدل ۷/۸ امتیاز بهتر از سایرین بوده است. علی علیپور با ۷/۵، فرشاد احمدزاده با ۷/۳ و حسین ماهینی با ۷/۲ امتیاز از این نظر در رده بعدی قرار دارند. در مسابقات خانگی سرخ پوشان علی علیپور با معدل امتیاز ۸/۲ در جایگاه اول قرار دارد و این عنوان در دیدارهای خارج از خانه با ۸/۱ به صادق محرمی می رسد. 

سرخ پوشان اکثر گل های خود را در ورزشگاه آزادی زده اند و خارج از خانه تنها دو بار موفق به گلزنی شده اند. سیامک نعمتی و کمال کامیابی نیا گلزنان پرسپولیس خارج از خانه هستند که به ترتیب مقابل تیم های السد و الوصل گلزنی کرده اند. شاگردان برانکو در تمام دیدارهای شان گل زده اند اما تنها در یک بازی گل خورده اند و با ثبت ۳ کلین شیت از این نظر عملکرد بهتری نسبت به دیگر تیم های ایرانی دارند.

بازیکنان پرسپولیس در مجموع ۴ دیدار شان ۱۷۳ بار مرتکب خطا شده اند و از این حیث در آسیا تیم اول هستند و هیچ تیمی بیشتر از آن مرتکب خطا نشده است. به این ترتیب می توان پرسپولیس را خشن ترین تیم در آسیا نامید.

در بین بازیکنان پرسپولیس شجاع خلیل زاده و وحید امیری هر یک با انجام ۱۴ خطا پر خطا ترین بایکنان این تیم هستند. فرشاد احمدزاده با ۹ و کامیابی نیا با ۷ خطا در رده های بعدی قرار دارند. 

شجاع خلیل زاده با دریافت دو اخطار پر اخطار ترین بازیکن پرسپولیس و نخستین محروم آسیایی این تیم است. به این ترتیب این بازیکن با ۱۴ خطا و دو کارت زرد خشن ترین بازیکن سرخ پوشان در ۴ هفته ابتدایی لیگ قهرمانن آسیا است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.