روزنامه "تاگس اشپیگل" گزارش داد، آنگلا مرکل، بعد از انتخاب مجددش به عنوان صدر اعظم آلمان از بسیاری سران خارجی پیام های تبریک دریافت کرد.

آنگلا مرکل بعد از روند طولانی تشکیل دولت در آلمان و توافق احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات برای تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ در ۱۴ ماه مارس (۲۳ اسفند) رسما وارد چهارمین دور صدر اعظمی خود شده و این سمت را مجددا عهده دار شد.

اما تا به حال مرکل از طرف رئیس جمهور روسیه و آمریکا پیام هایی را به این مناسبت دریافت نکرده است.  بر اساس اعلان "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان از جمله سرانی که بلافاصله بعد از روی کار آمدن مجدد مرکل به وی تبریک گفتند صدر اعظم اتریش، رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر ژاپن بودند.

مرکل همچنین تلفنی با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دبیر کل ناتو نیز صحبت کرده و برای نشست آینده این ائتلاف نظامی در بروکسل آماده سازی های لازم را انجام داده است.

در مذاکرات تلفنی بین مرکل و رئیس جمهور ترکیه هم به اوضاع مناسبات دو کشور و درگیری های سوریه پرداخته شده،  در گفت‌و‌گو با نخست وزیر ژاپن هم به مناقشات اتمی با کره شمالی و همچنین تهیدات تعرفه ای دولت آمریکا پرداخته شده است.

به گفته زایبرت مرکل مطمئنا در روزهای آینده تماس های تلفنی بیشتری خواهد داشت.

روابط بین آلمان و آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ به سردی گراییده است. مناسبات آلمان با روسیه نیز به دلیل بحران اوکراین و  به ویژه حملات اخیر  گاز اعصاب در انگلیس که لندن روسیه را مسئول این کار دانسته است تیره شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.