الحیاة گزارش داد، وزارت خارجه فرانسه در پیامی نادر به تمامی رسانه‌های این کشور از خبرنگاران خواست تا به سوریه سفر نکنند.

این پیام وزارت خارجه فرانسه در حالی به رسانه‌های این کشور ارسال شد که روز به روز ناامیدی فرانسه از کوتاهی روسیه در اعمال فشار برای اجرای آتش‌بس انسانی در سوریه و اعتقادش به این که نیروهای تابع بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود. همچنین موضع این کشور به دیدگاه ترکیه مبنی بر حمله به کردها و اقدام نظامی نزدیک‌تر شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در ۱۲ مارس کنونی گفته بود که در صورت اثبات استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در سوریه، فرانسه با حملات هوایی مداخله خواهد کرد.

از طرفی فرانسو لیکوانتر، فرمانده ارتش فرانسه در گفت‌وگو با رادیو اروپا۱ اظهار کرد، اگر ضرورت اقتضا کند نیروهای فرانسوی آماده فعالیت در سوریه هستند.

فرمانده ارتش فرانسه افزود: فعالیت ارتش در سوریه با هماهنگی آمریکا صورت خواهد گرفت. فرانسه می‌تواند این فعالیت را به تنهایی انجام دهد اما فعالیت با یک هم‌پیمان استراتژیک که دیدگاه اصلی را درباره اوضاع سوریه و عبور از خط قرمزهای این کشور دنبال می‌کند نوعی همبستگی است.

پیشتر ماکرون درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هشدار داده و گفته بود که وی به هیچ وجه عدم موفقیت در بازگشایی گذرگاه‌های انسانی را نخواهد پذیرفت.

بعد از گزارش‌های مکرر درباره استفاده از گاز کلر در غوطه شرقی دمشق، ماکرون بار دیگر اظهار کرد: در صورتی که سازمان اطلاعات فرانسه شواهد روشنی را درمورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دست بیاورد به مقرهای دولتی سوریه حمله هوایی خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.