نشریه "دی سایت" نوشت، "ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" آلمان بعد از حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روسیه در انگلیس که غربی ها روسیه را متهم به این اقدام کردند درباره تهدیدات جدید دیگری از طرف مسکو هشدار داد.

وی حمله شیمیایی در انگلیس را بخصوص یک نمونه مشخصی از آن اتفاقاتی دانست که طی سال ها شاهد آن است و در ادامه گفت: روسیه همواره غیر قابل پیش بینی تر و جنگ طلب تر می شود. بعد از الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه و استقرار نیروها در گرجستان و حملات سایبری فراوان اکنون تهدیدات بیشتری از طرف روسیه وجود دارد.

دبیر کل ناتو همچنین اظهار داشت: ما اخیرا شاهد این هستیم که چگونه روسیه سلاح های اتمی را در دکترین نظامی و تمرینات نظامی خود وارد می کند. به این ترتیب این خطر به وجود می آید که دولت روسیه آرام آرام از عملیات سلاح های متعارف به سمت تسلیحات هسته‌ای روی آورد. کشورهای عضو ناتو باید از این رو آمادگی دفاعی و قابلیت های خود را بهبود بخشند.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: من فکر می کنم خانم مرکل و همکارانش در نشست ماه جولای ناتو در بروکسل تصمیمات جدیدی را در این راستا اتخاذ کنند. ما باید بیدار و قاطع باشیم.

وی افزود: ما در حال حاضر آماده هستیم در صورتی که متحدین ما مورد حمله نظامی قرار گرفتند پاسخ دهیم. ما می خواهیم به صورت مطمئن بازدارندگی کنیم. ما خواهان هیچ جنگی نیستیم. هدف ناتو بیشتر تنش زدایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.