آود نیوز نوشت، «جفری استرلینگ» افشاگر سابق سیا اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به «مایک پومپئو» رئیس پیشین سازمان سیا دستور داده است که سیا در انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه از انجام هرگونه اقدام حساسیت برانگیز پرهیز کند.

استرلینگ افزود: ترامپ در ازای این دستور به رئیس سیا، از روس ها خواسته است تا به تنش ها میان دو کشور خاتمه دهند و دخالتی در انتخابات های بعدی آمریکا نداشته باشند.

گفتنی است که در پی بالاگرفتن گمانه زنی ها پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مسئولین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تصمیم بر آن گرفته اند تا از بروز دوباره چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

پومپئو نیز در جلسه کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در تاریخ ۱۳ فوریه پیش بینی کرد که امکان دخالت روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر وجود دارد.

از طرفی در نشست دارتموس که در سپتامبر ۲۰۱۷ بین مقامات امنیتی آمریکا و روسیه برگزار شد، از سطح بدبینی ها بین دو کشور کاسته شد و مقرر گردید تا در نشست بعدی پیرامون چالش های موجود بین دوکشور تصمیم گیری شود. نشست بعدی در سفر مقامات امنیتی روسیه به واشنگتن در اواسط ماه فوریه  شکل گرفت و در این نشست که به صورت محرمانه برگزار شد، نتیجه منجر به  تضمین روسیه درخصوص عدم دخالت در انتخابات میان دوره ای سنا، درقبال عدم دخالت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد.

برخورد ترامپ با روس ها از موضع ضعف سابقه دارد، وی در اولین دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به پوتین پیشنهاد همکاری سایبری داد که این پیشنهاد مورد انتقاد شدید برخی سیاست مداران آمریکایی قرار گرفت.

برخی از گمانه زنی ها، سمت جدید پومپئو، را بدون ارتباط با تغییرات جدید در سازمان سیا نمی دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.