برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش با حضور رئیس کل سازمان خصوصی سازی به موضوع موانع و مشکلات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی پرداخت.

پوری حسینی در این برنامه پیرامون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: پروسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال ۹۴ به سرانجام نرسید و با مصوبه ای که هیئت وزیران صادر کرد، موقتا این دو باشگاه از سیستم واگذاری خارج شد.

وی افزود: نهایتا این دو باشگاه باید واگذار شوند و در این راستا اقداماتی هم انجام شده است و دکتر سلطانی‌فر نیز اظهار تمایل کرده اند و ما منتظر هستیم که مکتوب و بصورت اداری و رسمی موافقت خود را با واگذاری این دو تیم به هیئت دولت و وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کند تا وزیر اقتصاد و دارایی به استناد موافقت وزیر ورزش پیشنهاد اصلاح مصوبه مرداد ۹۴ را به هیئت وزیران منتقل کند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: امیدواریم مصوبه هیئت وزیران برای مرداد ۹۴ اصلاح شود و مجلس محترم هم برخلاف ۱۳۵ نفری که در دوره قبل نامه نوشتند و به نوعی با این واگذاری مخالفت کردند، این بار موافقت و همراهی داشته باشند تا این کار بزرگ در عرصه ورزش اتفاق بیفتد.

پوری حسینی در ادامه تصریح کرد: بنده هر یک روزی که در سازمان خصوصی سازی هستم تلاش می کنم تا همه بنگاه ها و از جمله این دو باشگاه و سایر اماکن ورزشی زودتر، سالمتر و دقیقتر به بخش خصوص واگذار شوند. گاهی اوقات خارج از اراده ما وقفه هایی ایجاد می شود که امیدواریم با توجه به قولهایی که داده شده سال ۹۷ برای ورزش کشور و خصوصی سازی سال خوبی باشد.

وی در خصوص مشکلات و موانع موجود در واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: یک بخش از موانع از جنس مقاومت و مخالفت نیستند و از جنس آماده نبودن بستر است؛ مثل پیش نیازهای حضور بخش خصوصی در عرصه ورزش که بحثهایی مثل تبلیغات و حق پخش باید روشن شوند.

پوری حسینی اضافه کرد: البته اگر ما صبر کنیم تا الزامات کامل در کشور تامین شود و بعد خصوصی سازی کنیم شاید هیچگاه این اتفاق در عرصه ورزش ما نیفتد.

وی ادامه داد: بعضی از موانع نیز از جنس مخالفت و مقاومت است یعنی برخی افراد در بعضی از مصادر امور دوست ندارند که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و تمایل دارند همچنان در ید دولت باقی بمانند چون این افراد نه تنها پولی از جیب خود خرج نمی کنند بلکه پولی هم در جیبشان می گذارند و پرسپولیس و استقلال را نیز به نوعی مدیریت می کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افرود: وظیفه ماست که تا آنجا که توان داریم؛ مخالفتها را بشکنیم و برای تامین الزامات فکر و تدبیری بیندیشیم.

وی عنوان کرد: ما در سال ۹۴ این دو باشگاه را بفروش نگذاشتیم بلکه برند باشگاه را به مزایده گذاشتیم و کسی که برند را می خرید کاری به بدهی های گذشته باشگاه نداشت. در آن سال ما هرچه اصرار کردیم نتوانستیم صورت مالی از هیئت مدیره بگیریم.

پوری حسینی گفت: در حال حاضر دکتر سلطانی فر ابراز کرده اند که مقدار زیادی از صورتهای مالی باشگاه ها شفاف سازی شده است و اگر چنین باشد؛ مزایده تنها برای برند نیست و خود باشگاه واگذار می شود یعنی ما یک مرحله به جلو رفته ایم و خود باشگاه را واگذار می کنیم. امیدواریم صورتهای مالی باشگاه ها آنقدر قابل استناد باشد که ابهام و اشکالی وجود نداشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.