احد وظیفه در گفت‌وگویی، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور طی روز جاری، اظهار کرد: تا بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند ماه) با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، همچنان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد به ویژه‌ در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان‌وبلوچستان ، شرق یزد برخی از نقاط کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه‌ داد: امروز در برخی از نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.همچنین امروز در ارتفاعات شمال شرق و شرق بارش برف دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هوا شناسی با اشاره به این که خلیج فارس قبل از ظهر امروز مواج خواهد بود، گفت‌: از لحاظ دمایی تا روز چهارشنبه (اول فروردین ۹۷)  در غالب مناطق کشور روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی، در روز چهارشنبه در ارتفاعات شمال غرب و غرب خزر و همچنین در روز پنجشنبه در برخی از نقاط شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان با اشاره به شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا (سه‌شنبه ۲۹ اسفند ماه) صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۳ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت که در برخی از ساعات افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در اولین روز فروردین ماه سال ۹۷ ، ۲۵ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.