«سیداحمد خمینی» فرزند حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود در یادداشتی با عنوان «هزار عیب دارم ولى...» به حواشی انتشار عکسی از خود پرداخت.

او نوشت:

در چند روز گذشته انتشار عکس‌هایى از من در دو جلسه زمینه ساز نوازش دوستان و غیردوستانى شد که اصلا آنها را نمى‌شناسم چه رسد به اینکه در حق آنها بدى کرده باشم. یکى مربوط به بازدید از نمایشگاه هنرى بود که در حسینیه‌ى جماران به مناسبت سالگرد درگذشت پدر بزرگم بر پا شده بود و حضور در آن براى عموم مردم آزاد بود و دیگرى به مناسبت مراسم سالگرد ایشان در حرم امام و حضور در جمع خبرنگارانى که براى پوشش آن تلاش مى‌کردند.

چشمتان روز بد نبیند که از عکس‌هاى همین دو مراسم گروهى به «لاکچرى» بودن من پى بردند و سایت وزین رجا نیوز! بنده را به همین جهت شازده خطاب کرد و گروه ارزشى دیگرى من را که از شما چه پنهان اصلا ادعاى سواد نکرده‌ام به صفت «بى سواد» نواخت؛ و گروه‌هایى هم که موقعیت را مناسب دیدند، هجمه را به امام متوجه کردند. البته من نیت خوانى نمى‌کنم ولى شما مى‌توانید غرض برخى از آنها را به راحتى دریابید.

احمد کوچک‌تر از آن است که هدف باشد، هدف تخریب، شخصیت پدر است.

راستش سال هاست که به این تندخویى‌ها عادت دارم و صبورى را از پدر مى‌آموزم که همیشه می‌گوید «حرص نخور و به فهم مردم اطمینان داشته باش». یک بار فیلم مونتاژ می‌کنند و بار دیگر حضور در یک مجلس روضه را بهانه مى‌کنند و...

به هر حال دشنام مى‌دهند. این بار هم برخى تصویرى را که یک «نقاش جوان عاشق امام» از من کشیده، به عنوان سند بر دست گرفته‌اند.

من هزار عیب نهفته دارم که حضرت ستّار العیوب آنها را پنهان داشته است اما جداً این را نمى‌توانم ایراد بدانم.

الان هم روى خطابم به آنها نیست و مطمئنم که هر بیننده‌ی منصفى از اینکه بنده روى صندلى نشسته‌ام و در سالروز درگذشت پدربزرگم احترام شده‌ام اشکالى را متوجه من نمى‌کند (چنانکه مثلا اگر در سالروز شهادت شهیدى فرزند و نوه او به بازدید خبرگزارى خاصى برود قطعا اکرام مى‌بیند) بلکه روى سخنم با دوستان خود است که به همدیگر تذکر دهیم که مبادا دچار حقد و حسد و کینه شویم و به بهانه‌هاى واهى «عیب جویى» کنیم.

روزگار ما عصر فضاى مجازى است و ما یعنى من و شما باید «آسیب زدایى» از آن را از خود شروع کنیم. ترور شخصیت، آبرو بردن، نشر دروغ، دشنام مستقیم و غیر مستقیم و هزار آسیب دیگرى که امروزه با آن مواجهیم.

بیایید با «بد زبانان» همراه نشویم، «بد دلان» را از خود برانیم و «بد اندیشان» را یار نشویم. بى تردید من به عنوان جوان نسل سوم انقلاب از چنان جایگاهى برخوردار نیستم که روى سخن را متوجه «بزرگترها» کنم ولى مى‌توانم همدلانه با «هم نسلان» خود سخن بگویم تا خواسته‌اى را با هم در میان بگذاریم و «همه با هم» آغازگر «جنبش مبارزه با بد اخلاقى در فضاى مجازى» شویم.

در آستانه‌ی سال نو باشد که دلها را بشوییم و از خدا بخواهیم از مکر شیطان ما را مصون و از کبر و کینه بر کنار دارد.

#جنبش_مبارزه_با_بداخلاقى_فضاى_مجازى

سید احمد خمینى

٢٩/اسفند/١٣٩٦

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.