خالد بن سلمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا با طرح این ادعا که ایران خطری برای جامعه بین‌المللی و منطقه است، گفت: تهران نه تنها به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در عربستان است بلکه به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در تمام منطقه است.

وی با بیان اینکه مشکل عربستان با ایران در رفتاها و میل توسعه‌طلبانه آن است، مدعی شد: حوثی‌ها از سوی ایران که بزرگ‌ترین حامی تروریسم است حمایت می‌شوند و ایران به دنبال ایجاد حزب‌اللهی دیگر در یمن است.

خالد بن سلمان در رابطه با بحران یمن، گفت: ما و هم‌پیمانان به دنبال کاهش آثار بحران یمن هستیم.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات سعودی درحالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که عربستان در زمان ورود داعش به عراق و سوریه مرزهای خود را به روی آنها باز کرد و از آنها حمایت تسلیحاتی کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ریشه کن کردن تروریسم کرده است و در شکست داعش در عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرد و مقامات دو کشور عراق و سوریه ایران را شریک خود در پیروزی‌هایشان بر داعش توصیف کردند.

 مقامات کشورمان تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل نیز پیش از این در پاسخ  به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.