گروه‌های مقاومت فلسطین خواستار سلب مشروعیت از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقابله با اقدامات و سیاست‌های یکجانبه او شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک اتهام زنی‌های عباس به جنبش حماس در رابطه با دست داشتن در انفجار خودرو در مسیر خودروی رامی حمد الله نخست‌وزیر دولت وفاق ملی در نوار غزه را به شدت محکوم و تاکید کرد که این اظهارات غیرمسئولانه همسو با معامله قرن بیان می شود.

این گروه‌ها نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه نوار غزه و تشدید رنج و محنت‌های ساکنان این منطقه و تلاش برای جداسازی غزه از کرانه باختری هشدار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین خواستار مداخله مصر و توقف فوری این تصمیمات و مجازات‌های ظالمانه شدند که پروژه ملی فلسطین را تهدید می کند. آن ها بر حرص و پافشاری خود بر تحقق وحدت و آشتی ملی، پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش طبق توافقنامه های قاهره تاکید کردند.

این گروه‌ها تصریح کردند که غزه حامی و پشتیبان پروژه ملی فلسطین است و عباس باید سریعا دست از تهدیدات برداشته و مجازات های اعمال شده علیه این باریکه را بردارد.

آن‌ها از عقلای جنبش فتح و دیگر گروه ها دعوت کردند جبهه واحد و یکپارچه را برای مقابله با تمامی تصمیمات و مجازات های اعمال شده بر نوار غزه تشکیل دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.