«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، امروز (چهارشنبه) در جلسه ای با عنوان «همراه با مردم برای ترکیه ای سبز» در کاخ ریاست جمهوری ترکیه، اعلام کرد نیروهای این کشور از منبج خارج نخواهند شد.

 

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به آمریکا گفت: «شما در واقع حق حضور در آنجا را ندارید، چه دلیلی دارد که از ۱۱ هزار کیلومتر آن طرفتر برخاسته و به این منطقه بیایید؟ مگر این سرزمین ها مال شما است؟ چند سال از حضور آمریکا در آنجا می گذرد ولی هیچ چیزی فرق نکرده است؛ آن ها تروریست ها را برای جنگیدن با ما نگه داشته اند؛ این همه سلاح را برای چه در آنجا، یعنی در پشت مرزهای ترکیه انبار کرده‌اند؟ شما (آمریکا) می خواهید از این سلاح ها در برابر ترکیه و یا ایران استفاده کنید. با روسیه نمی توانید وارد جنگ شوید، زیرا در این صورت جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد».

 

اردوغان با بیان اینکه در دو روز گذشته نیروهای ترکیه ۳۸ عضو پ ک ک را در منطقه سنجار عراق کشته اند، گفت: اگر این تروریست ها به شیطنت های خود ادامه دهند بازهم جلوتر خواهیم رفت. نیروهای مسلح ترکیه تا پاکسازی کامل مرزهای خود با عراق و سوریه از وجود تروریست ها از پا نخواهد نشست. ما سرمان را در این راه گذاشته ایم، اگر کسی مخالف این اقدامات ما است بیاید رو در روی ما، این گوی و این میدان.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.