خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که در پارلمان این کشور سخنرانی می رکد با محکوم کردن حمله ترکیه به عفرین، گفت: به رغم همه منافع امنیتی مشروعی که ترکیه دارد، آنچه در عفرین روی می دهد قابل پذیرش نیست. چراکه هزاران هزار نفر غیرنظامی رنج می بینند، می میرند و یا مجبور به فرار می شوند.

 

صدر اعظم آلمان افزود: ما این اقدام را به شدیدترین شکل محکوم می کنیم.

 

 ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه (30 دی ماه ۱۳۹۶) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد و روز یکشنبه گذشته کنترل این شهر را به دست گرفت.

 

ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شوند، از منطقه عفرین اعلام کرده است.

 

آنکارا این نیروها را تروریستی و شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) دانسته و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، تهدیدی بر امنیت ملی خودمی داند که هدف آنها تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه است.

 

مقامات ترکیه بارها در اظهارات خود تاکید کرده اند که پس از پایان عملیات عفرین، اقدام ارتش این کشور در منبج و شرق فرات علیه تروریست ها آغاز خواهد شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.