سفر سه روزه &#۳۹;مون&#۳۹; به ویتنام با دیدار وی با تیم ملی فوتبال ویتنام با مربیگری &#۳۹;پارک هان سئو&#۳۹; مربی کره ای آغاز می شود، تیم پارک در رقابت های قهرمانی کنفدراسیون فوتبال آسیا که ماه ژانویه در چین برگزار شد عنوان دوم را کسب کرد.

رییس جمهور کره جنوبی پیشتر در مصاحبه با روزنامه مردم ویتنام گفته بود موفقیت تیم پارک روابط دو کشور را مستحکمتر کرد.

او گفت: موفقیت های این تیم ورزشی نشان داد دو کشور می توانند هر کاری را با تعامل و همبستگی به دست بیاورند.

رییس جمهور کره جنوبی روز جمعه مهمان نشست دو جانبه با &#۳۹;تران دای چانگ &#۳۹; رئیس جمهور ویتنام است مون همچنین با سه رهبر این کشور شامل &#۳۹;نگوین فو ترونگ&#۳۹; دبیرکل حزب کمونیست، &#۳۹;نگوین تی کیم نگان&#۳۹; رئیس شورای ملی و &#۳۹;نگوین خوان پوچ&#۳۹; نخست وزیر دیدار خواهد کرد.

رییس جمهور کره جنوبی در ضیافت شام رییس جمهور ویتنام شرکت می کند.

این سفر نخستین سفر رییس جمهور کره جنوبی در سال جدید میلادی و دومین سفر وی به کشورهای آسیای جنوب شرقی بعد از سفر به اندونزی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی است.

رئیس جمهور کره جنوبی متعهد شده است به عنوان بخش مهمی از سیاست جدید خود مبنی بر تمرکز روابط با کشورهای آسیایی از تمامی ۱۰ کشور عضو &#۳۹;آ.سه.آن&#۳۹; (ASEAN) بازدید نماید.

حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۶۳.۹ میلیارد دلار رسید سئول به دنبال افزایش این مقدار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ است.

کره جنوبی در حال حاضر دومین شریک تجاری ویتنام و ویتنام نیز چهارمین شریک بزرگ اقتصادی کره جنوبی است.

مون در مصاحبه خود با روزنامه ویتنامی گفته بود کره جنوبی همچنان به دنبال راه هایی برای تقویت همکاری های خود با ویتنام است تا بتواند تا سال ۲۰۲۰ به هدف ویتنام برای رسیدن به یک کشور مدرن صنعتی کمک کند.

رئیس جمهور کره جنوبی شنبه هفته آینده نیز در یک سفر ۴ روزه راهی امارات متحده عربی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.