رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد که این کشور خودکفا بوده و تحریم ها عامل راضی شدن پیونگ یانگ برای حضور بر سر میز مذاکره با آمریکا و کره جنوبی نبوده است. به گفته دولت کره شمالی بهبود روابط به لطف اقدامات پیش گیرانه و پیشنهاد صلح طلبانه این کشور ایجاد شده است.

پیونگ یانگ همچنین اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه تاکتیک حداکثر فشار علت بهبود ارتباطات بوده را رد کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم های شدید ترامپ و راهبرد اعمال فشار علیه کره شمالی موثر بوده و اینکه تحریم های بین المللی کره شمالی را به جایی رسانده که قادر به کنترل شرایط نبوده را کاملا نادرست و غیرواقعی خواند.

این خبرگزاری دراین باره نوشت: مزخرفاتی مانند " نتیجه تحریم ها و فشار" و "محدودیتی" که توسط نیروهای دشمن منتشر می‌شود درست مانند پارس سگ در کره ماه بی معنی هستند.

در ادامه این مطلب آمده است افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند شخصیتهایی کم عقل و بی ارزش به شمار می‌روند که پیش از مذاکرات دوجانبه به دنبال برهم زدن جو هستند.

این مطلب پس از آن منتشر شده که ترامپ با دعوت برای دیدار با رهبر کره شمالی موافقت کرد. درصورت تحقق این دیدار، ملاقات آتی اولین دیدار مستقیم رهبران کره شمالی و آمریکا خواهد بود. هنوز جزئیات این دیدار مشخص نشده اما به نظر می‌رسد که در ماه می انجام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.