دیدار های دوستانه مهمی بامداد شنبه در نقاط مختلف اروپا برگزار شد. در یکی از مهمترین بازی ها آرژانتین در ورزشگاه اتحاد برابر ایتالیا قرار گرفت و با دو گل پیروز شد.

آلبی سلسته در نبود لیونل مسی بازی را شروع کرد و در نیمه اول تیم برتر بود. با این حال نتوانست گلزنی کند. گونسالو ایگواین یکی از بهترین فرصت های گلزنی آرژانتین را از دست داد. ایتالیا نیز نتوانست به گل برسد و نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

ایتالیا در نیمه دوم بازی بهتری ارائه کرد. بارها کابایرو (دروازه بان آرژانتین) ضربه های بازیکنان این تیم از جمله ایموبیله و اینسینیه را مهار یا دفع کرد. دو تیم در ترکیب خود دائما تغییر ایجاد می کردند. مسی و سرخیو آگوئرو هرگز فرصت بازی در این دیدار را پیدا نکردند و از جایگاه تماشاگران بازی را دنبال کردند. با وجود برتری ایتالیا، گل نخست توسط اور بانگا در دقیقه 75 به ثمر رسید. در ادامه باز هم دروازه جانلوییجی بوفون باز شد و مانوئل لانسینی با یک شوت سرکش گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند تا شاگردان خورخه سامپائولی پیش از تقابل با اسپانیا به یک برد شیرین دست پیدا کنند.

در دیگر بازی های مهم اسپانیا به مصاف آلمان رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. لاروخا خیلی زود به گل دست یافت. رودریگو در دقیقه 6 گلزنی کرد اما در ادامه توماس مولر بازی را به تساوی رساند. در نیمه دوم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد. نکته قابل توجه این دیدار صد و پنجاهمین بازی سرخیو راموس با پیراهن اسپانیا بود.

در دیگر بازی ها انگلیس با یک گل هلند را شکست داد. لینگار در دقیقه 59 گلزنی کرد.

پرتغال با درخشش کریستیانو رونالدو از شکست فرار کرد. در حالی که مصر با  تک گل محمد صلاح تا دقیقه 90 پیش بود اما گل‌های ستاره پرتغال در لحظات پایانی پیروزی را از آن میزبان کرد.

فرانسه میزبان کلمبیا بود و سه بر دو مغلوب مهمانش شد.

میزبان بازی را خوب شروع کرد و اولیور ژیرو در دقیقه یازده گل نخست را به ثمر رساند. در ادامه لمار دروازه کلمبیا را باز کرد. با این حال لوییس موریل در دقیقه 29 اختلاف را به حداقل رساند. نیمه اول با پیروزی خروس ها تمام شد. در 45 دقیقه دوم رادامل فالکائو گل مساوی را به ثمر رساند. در دقیقه 85 خوان کینترو دروازه فرانسه را برای سومین بار باز کرد تا کلمبیا پیروز این بازی شود.

مراکش، حریف تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه توانست یک پیروزی خوب کسب کند و دو بر یک صربستان را شکست دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.