جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درحالی ۲۴ خرداد با دیدار تیم‌های روسیه و عربستان سعودی برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان هم با هدایت کارلوس کی روش در این مسابقات حضور دارد و با تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال هم‌گروه است و باید در نخستین گام با شاگردان رنار دیدار کند.

در جام‌های جهانی، همیشه بازیکنان زیادی حضور داشته‌اند که بازی کردند و برخی اوقات سبب موفقیت تیمشان شدند و یا با یک اشتباه، حذف تیمشان را رقم زدند.

در ادوار جام جهانی، نورمن وایت ساید، هافبک تیم‌ ملی ایرلند شمالی با ۱۷ سال و ۴۰ روز در جام جهانی ۱۹۸۲ مقابل یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها لقب بگیرد. وایت ساید در جام جهانی ۱۹۸۲ به صورت ثابت برای ایرلند به میدان رفت و با شکست دادن اسپانیا میزبان، یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب گرفت. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی ۱۹۸۲ به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد و سپس حذف شد.

او در ۲۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و در حال حاضر ۵۲ ساله است و در فوتبال هیچ فعالیتی ندارد.

اما در سویی دیگر، فرید موندراگون با حضور در دیدار ژاپن - کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ۴۳ سال و ۴ روز سن، مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی لقب گرفت.

پیش از این، روژه میلا مهاجم تیم ملی کامرون در جام جهانی ۱۹۹۴ با ۴۲ سال و یک ماه، پت جنینگز دروازه‌بان تیم ملی ایرلند شمالی در جام جهانی ۱۹۸۶ با ۴۱ سال و پیتر شیلتون دروازه‌بان تیم ملی انگلستان در جام جهانی ۱۹۹۰ با ۴۰ سال و ۹ ماه سن، مسن‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.