پرویز فلاحی پور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها با بازی در سریال "شهرزاد ۳" خوش درخشیده به مناسبت سال جدید در خبرگزاری میزان حضور پیدا کرد تا با ما به گفت و گویی نوروزی بپردازد که البته نکات مهمی در این گفت و گو مطرح شده است که ادامه خواهید خواند: 

فلاحی پور درباره فعالیت های خود در عرصه بازیگری در آستانه سال ۹۷ افزود: به غیر از سریال شهرزاد چندین پیشنهاد دیگر هم دارم اما نمی خواهم عجله کنم و گذاشته ام تا پخش شهرزادبه اتمام برسد و کاری خوب را قبول کنم. به طور کلی کمی گزیده کار هستم اما برخی اوقات کفگیر آدم ته دیگ می خورد و مجبور به انتخاب می شویم اما من تمام سعی ام را همواره انجام داده ام تا در برابر این سختی ها مقاومت کنم و آثاری را بازی کنم که قابل دفاع باشد.

بازیگر سریال "شب دهم" با اشاره به اهمیت نظر مردم در ادامه راه یک بازیگر اذعان کرد: به هر صورت تنها چیزی که از بازیگر به یادگار می ماند همان کارنامه وی و انتخاب هایی است که در زمان بازیگری به آنها جواب مثبت داده است پس من امیدوارم همواره کارنامه خوبی را از خود به یادگار بگذارم.

وی در همین راستا ادامه داد: البته بین کارهایی که تا به حال پیشنهاد شده آثار خوب هم بوده اما نقشی نبوده که مرا به چالش وادار کند. مردم دوست دارند که کارهای خوب به آنها ارائه کنیم و به همین خاطر این آثار را قبول نکردم. اگر نه می توانستم کار را قبول کنم و پول خودم را بگیرم اما بالاخره پول هر چیزی نیست و برای من از پول مهمتر هم وجود دارد.

بازیگر سریال "مرد هزار چهره" با تاکید بر احترام به مخاطب ادامه داد: من همیشه در زندگی سعی کرده ام که کار خوب بازی کنم و به نوعی کم کاری نکنم. مثل کاسب های قدیمی که روی ترازو جنس اضافه می گذاشتند تا کم فروشی نکرده باشند من هم معتقدم که بازیگر نباید کم فروشی کند. فرقی ندارد که چه تعداد مخاطب اثر را ببیند. مهم این است که من هنرمند برای مخاطب ارزش قائل باشم.

وی نحوه رسیدن به نقش خود را اینگونه شرح داد: من همیشه در حال تحلیل و تحقیق و آزمون کردن اتفاقات متفاوت در یک نقش هستم و هر چیزی را روی شخصیت امتحان می کنم تا بهترین حالت ممکن برای یک کاراکتر را پیدا کنم. از نظر من تفکر و خلاقیت بازی خوب را خواهد آفرید و برای این موفقیت باید به شدت تلاش کرد و مرارت کشید.

این بازیگر تلویزیون درباره ایفای نقش نصرت در سریال شهرزاد افزود: شخصیت من در سریال "شهرزاد ۲" به دلیل کم دیالوگ بودن نقشی سخت بود و من سعی کردم بازی ام را بیشتر در عمق نگاه کاراکتر بگذارم. جالب اینکه مردم به خوبی این نوع بازی را دریافت کردند. این اتفاق بسیار جذابی است که مردم ما تا این حد بازی یک بازیگر را مورد ارزیابی قرار می دهند که اتفاقاتی تا این حد ریز را نیز متوجه می شوند.

وی درباره ادامه حضور خود در شهرزاد ۳ تاکید کرد: با وجود اینکه من در بخشهای مختلفی از سریال شهرزاد ۳ مشکلات فراوانی در داستان برایم به وجود می آید و حتی در بخشی به قباد می گویم که دیگر من را نمی بینی اما باید بگویم که شخصیت من با نام "نصرت" در این سریال تا پایان فصل سوم حضور خواهد داشت.

بازیگر سریال "گلهای گرمسیری" با تاکید بر مطالعه برای بازیگران ادامه داد: وقتی پولی را برای بازی در یک نقش دریافت می کنم از لحاظ حرفه ای و اخلاقی باید تمام قدرت و انرژی خود را برای ایفای درست آن به کار ببندم. بازیگر باید مطالعه کند و فیلم ببینید. بازیگر می بایست جهان بینی داشته باشد تا بتواند از خودش چیزی را در نقش تزریق کند و کاراکتر را از فیلمنامه قوی تر ارائه دهد.

وی باور مردم از نقش را نکته ای مهم خواند و اضافه کرد: برای نمونه شخصیت قاتل خونخوار در هنگام شوخی کردن با دیگران شاید قابل باور نباشد. به نظر من مهم باور و همذات پنداری مخاطب است. ما کلاً در حدود ۳۰ نوع عصبانیت داریم اما شما شاید در بازیها کلاً سه نوع عصبانیت ببینید که این نشان از نوعی کم کاری دارد.

بازیگر سریال "مرده متحرک" درباره دلیل موفقیت خود در نقش نصرت سریال شهرزاد افزود: از نظر من یکی از دلایلی که مردم بازی من را در شهرزاد دوست دارند و همواره لطف می کنند این است که مردم فهمیده اند که من به آنها کاملاً بها می دهم و برای نگاهشان ارزش قائل هستم.

وی درباره سختی های نقش نصرت اضافه کرد: نقش نصرت در شهرزاد نقش بسیار سختی بود. من نقش یاور در شب دهم را هم کار کردم و جزییات فراوانی را به آن اضافه کردم اما نقش نصرت از یاور بسیار سختتر بود چون باید بسیاری از اتفاقات را خودم به کاراکتر تزریق کنم. من تا حدی در پیدا کردن نقش جستجو می کنم که به عنوان مثال حسن فتحی نیز با من هم دغدغه می شود و سوالات بسیاری برایش در خصوص نقش بوجود می آید. بازیگر باید آنقدر خوشفکر و هوشیار باشد که بتواند از فیلمبردار، گریمور، کارگردان و تمام محیط پیرامون خود الهام بگیرد و ریزه کاری های نقشش را پیدا کند.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" رسیدن به نقش نصرت را حاصل جستجو خواند و تصریح کرد: رسیدن به نقش نصرت حاصل تمام جستجوهای من برای بازیگری بود. راه رفتن، احساس، گفتار و منش نصرت در شهرزاد تلفیقی از تمام آنچه تجربه کرده بودم و کشف های جدید من بود. نصرت شخصیتی چند سویه دارد. به عنوان مثال زمانی که با شخصیت شربت بود نباید آنچنان تند برخورد می کرد و نیازی هم به این کار نبود و باید سویه احساسی کاراکتر آن را خلق می کردم.

وی درباره تجربه همکاری با شهاب حسینی تاکید کرد: شهاب حسینی بازیگر بسیار خوبی است و من از بازی در کنار او لذت می برم. شهاب بازیگر باهوشی بوده و برای نقش به شدت زحمت می کشد. وی هم برای رسیدن به یک نقش تحلیل و تحقیق های زیادی می کند و من وقتی با بازیگری کار می کنم که از لحاظ کاری شبیه من است بسیار راحت هستم و از بازی با او لذت می برم.

بازیگر سریال "دلنوزان" حسینی را بازیگری توانمند خواند و اضافه کرد: معروفیت و محبوبیت شهاب حسینی بی خود نیست. وی صورت و ظاهر خوبی برای یک بازیگر دارد اما همه اینها برای بازیگری کافی نیست. وی علاوه بر اینها بازیگر خوب و با استعدادی است که همین عوامل کنار هم باعث شده مردم دوستش داشته باشند. برخی بازیگران بسیار خوب بازی می کنند اما محبوب نیستند. از نظر من محبوب نبودن یک بازیگر هر قدر هم خوب بازی کند دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها برخورد وی با مردم است.

وی در همین رابطه ادامه داد: معروف شدن به هیچ وجه کاری ندارد اما باید دید چگونه می توان محبوب مردم بود. اگر علی نصیریان موفق است به دلیل محبوبیت اوست. به قول یکی از دوستان یک آدمکش هم معروف است اما محبوب نیست. محبوب مهم است اما مهمتر از محبوبیت حفظ آن است. رفتار و حوصله ما در برخورد با مردم باعث می شود که این محبوبیت به وجود بیاید و یا بالعکس از بین برود.

بازیگر سریال "فردا دیر است" درباره لطف مردم به خود تاکید کرد: به عنوان مثال خدا را شکر می کنم که در سالهای کم کاری خودم که مدتی سه ساله بود مردم همواره به من لظف داشتند و همچنان از بازی در "شب دهم" جویای احوالم می شدند. این مردم هستند که ما را نگه داشتند و باعث می شوند که به کارمان ادامه بدهیم که اگر اینطور نبود من بارها حذف شده بودم.

[روایت پرویز فلاحی پور از پشت صحنه سریال شهرزاد/نقاط مشترک زیادی با شهاب حسینی داشتم]

وی با اشاره به همسو بودن بازی شهاب حسینی با خودش افزود: من با شهاب حسینی نقاط مشترک زیادی داشتیم به عنوان مثال هیچ وقت دیالوگ حفظ نمی کردیم. در ابتدا سکانس را می خواندیم و بعد از درک آن بازی می کردیم. وقتی بازیگر با این سیستم کار کند دیالوگها را مال خود می کند و اگر نه متن حفظ شده به سرعت فراموش می شوند. اما در سکانس و دیالوگ آن متن را از آن بازیگر می کند.

بازیگر سریال "روشن تر از خاموشی" دیالوگ های سریال شهرزاد را سخت دانست و تصریح کرد: دیالوگ های شهرزاد و در کل دیالوگ نویسی حسن فتحی به هیچ عنوان آسان نیست زیرا وی محاوره نمی نویسد و همین کار را برای بازیگر سخت می کند. اما به نظرم این سختی ها جذابیت های خودش را هم به همراه دارد و البته ما بعد از سه فصل به این دیالوگ ها عادت کردیم.

وی درباره تاثیر نقش نصرت در زندگی خودش اذعان کرد: هر شخصیتی را که بازیگر ایفا می کند چیزی را درون شما به جریان می اندازد. من به عنوان پرویز فلاحی پور نقاط مشترکی با شخصیت نصرت دارد اما چیزی که من را سمت شخصیت می برد تصویری است که هنگام خواندن فیلمنامه در ذهنم ساخته می شود.

این بازیگر سینما گریم خود شهرزاد را جذاب خواند و تاکید کرد: گریم من در شهرزاد گریم بسیار سختی بود زیرا حدوداً فقط یک ساعت برایم ابرو می کاشتند. البته گریم های سخت تری هم تجربه کرده ام اما این گریم حدوداً یک ساعت و نیم به طول می انجامید.

[روایت پرویز فلاحی پور از پشت صحنه سریال شهرزاد/نقاط مشترک زیادی با شهاب حسینی داشتم]

وی درباره سکانس مورد علاقه خود در سریال شهرزاد اضافه کرد: دو سکانس بسیار جذاب و دیدنی را در ادامه شهرزاد دارم اما تا اینجای کار سکانس مرگ شربت برای من خاطره انگیز و بهترین سکانسی است که در سریال تجربه کرده ام.

فلاحی پور درباره احتمال ساخت شهرزاد چهار خاطرنشان کرد: هنوز صحبتی در مورد ساخت شهرزاد ۴ نشده است. ساخت شهرزاد ۴ با توجه به کلیت اثر امکان پذیر است. البته این داستان به اتمام رسیده و اگر قرار بر شهرزاد ۴ باشد می توان از دیدن شخصیت های باقی مانده به جریان نگاه کرد. به عنوان مثال اینکه چه بر سر شهرزاد می آید اتفاقی است که می توان شهرزاد را در این باره ادامه داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.