در مقاله منتشر شده در لوبلاگ متعلق به &#۳۹;جیم لوب&#۳۹;، روزنامه نگار آمریکایی و رئیس خبرگزاری اینترپرس سرویس در واشنگتن، آمده است: بولتون که جانشین &#۳۹;مک مستر&#۳۹; شد، همان کسی است که در زمان ریاست جمهوری &#۳۹;باراک اوباما&#۳۹; خواستار بمباران ایران و کره شمالی شده بود، به یکی از زنان کارمند آژانس توسعه بین المللی آمریکا(یو اس اید) تعرض کرد و هنوز هم از مدافعان جنگ عراق است. 

پمپئو نیز دستکمی از بولتون ندارد. او مدعی است که ایران مانند داعش عمل می کند و قصد نابودی آمریکا را دارد. 

&#۳۹;جینا هاسپل&#۳۹; که ریاست سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) را برعهده می گیرد نیز سابقه شکنجه زندانیان را در دوران &#۳۹;جرج بوش&#۳۹; در کارنامه خود دارد. او حتی سال های بعد همه سوابق مربوط به شکنجه زندانیان را از بین برد. 

این تیم جدید که &#۳۹;نیکی هیلی&#۳۹;، سفیر آمریکا در سازمان ملل و &#۳۹;مایکل آندره&#۳۹;، رئیس عملیات ایران در سیا هم عضو آن هستند، باند شرارت، مخالف دیپلماسی، طرفدار شکنجه و جنگ هایی است که قیمت آن جان مردم و بی ثباتی در خاورمیانه به منظور حفظ امنیت ملی و جایگاه بین المللی آمریکاست. 

این تغییرات، اتفاقی نیست. ترامپ قرار است ماه مه با &#۳۹;کیم جونگ اونگ&#۳۹;، رهبر کره شمالی، بطور مستقیم گفت وگو کند. لحن ترامپ در برابر کره شمالی از ابتدای ریاست جمهوری تا کنون ستیزه جویانه بود. درواقع، انتخاب این افراد همسو و هم فکر، حامل پیام برای کره شمالی بود. بولتون، فردی ایده آل برای نشان دادن موضع تهاجمی و ستیزه جویانه است. 

لازم به یادآوری است که به نظر نمی رسد برخی اعضای حزب رئیس جمهوری نگران پیامدهای جنگ یا پیامدهای حملات محدودی باشند که شکست مذاکرات به دنبال دارد. 

با توجه به فرصت تعیین شده(۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت) از سوی ترامپ برای اصلاح توافقنامه هسته ای ایران، انتخاب بولتون حامل پیام تشدید موضع تهاجمی آمریکا به تشکیلات رهبری ایران است. درواقع، ترامپ هم می خواهد ایران را به خروج از این توافقنامه تحریک و آمریکا را تبرئه کند و هم با نقض تحریم ها، در ماه مه تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کند و این توافقنامه را نابود کند. ترامپ هر نیتی که داشته باشد، حضور بولتون احتمال درگیری را که متحدان آمریکا نگران وقوع آن هستند، افزایش می دهد. 

همزمانی اعلام انتخاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا با سفر &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹;، ولیعهد جنگ طلب عربستان و مسوول جنگ مرگبار یمن، تصادفی نیست.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش گفته بود که مخالف جنگ عراق بود و به هنگام دیدار با بولتون، به او قول داد که جنگ دیگری شروع نخواهد شد. با این حال، این همان ترامپی است که با وجود تاسف برای صرف پول و جان آمریکایی ها در خاورمیانه همچنان به جنگ آمریکا برای کنترل بر خاورمیانه بزرگ ادامه می دهد.

ترامپ خصلت های مختلف دارد که هیچکدام آنها پایدار و ثابت نیست. انتخاب پمپئو و بولتون به ریاست دستگاه دیپلماسی و امنت ملی آمریکا نشان می دهد ترامپ و باند او در حال آماده شدن برای همه درگیری هایی هستند که او قول داده است از آنها پرهیز کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.