شبکه تلویزیونی &#۳۹;نبأ &#۳۹; به نقل از دیلی میل افزود: خالد بن سلمان سفیر سعودی در آمریکا وبرادر کوچکتر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، این قصر را در فوریه سال ۲۰۱۷ به طور نقد خریداری و برای آشکار نشدن این معامله از شرکت خرید و فروش املاک &#۳۹;کاتلاس&#۳۹; استفاده کرد. 

به گفته این روزنامه چاپ لندن ، پسر شاه سعودی این قصر را در دوران تحصیل در رشته امور امنیت بین الملل در دانشگاه جورج تاون وقبل از تصدی پست سفیر سعودی در واشنگتن در آوریل سال گذشته میلادی، خریداری کرده است. 

فاش شدن این خبر، محمد بن سلمان و دولت سعودی را به دلیل اعمال سیاست های ریاضت اقتصادی وگرفتن مالیات از مردم در حالی که شاهزادگان سعودی به ولخرجی وریخت وپاش در کشورهای جهان ادامه می دهند، در تنگنا قرار خواهد داد. 

شایان ذکر است ولیعهد سعودی اخیرا با راه اندازی موج به اصطلاح مبارزه با فساد در عربستان شماری از شاهزادگان ، وزیران و بازرگانان این کشور را بازداشت کرد که تاکنون شماری از آنان پس از پرداخت رشوه آزاد شده اند. 

این در حالی است که خود ولیعهد در سال ۲۰۱۵ در فرانسه قصری به قیمت ۲۲۵ میلیون پوند (۳۰۰ میلیون دلار) خریداری کرد که به عنوان «گران قیمت ترین خانه جهان» توصیف شده است. 

وی همچنین در پاییز سال گذشته در سفر به فرانسه یک قایق تفریحی بسیار مجلل به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. 

گسترش فساد در خاندان آل سعود باعث شده است تا خالد بن سلمان پس از برادرش محمد بالاترین رتبه در خوشگذرانی و فساد را به خود اختصاص دهد . 

روزنامه دیلی میل همچنین فاش کرد که خالد بن سلمان برای انجام سفرهای کاری خود به عنوان سفیر سعودی در واشنگتن یک هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ بسیار مجلل به ارزش تقریبا ۳۰ هزار دلار در ساعت اجاره کرده است. 

بر اساس این گزارش، یک مرکز تحقیقات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هزینه هر یک از این سفرهای خالد بن سلمان را تقریبا ۸ میلیون دلار برآورد کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.