مسی که در این فصل در ترکیب بارسا فوق العاده ظاهر شده، حالا در حساس‌ترین مقطع فصل از ناحیه همسترینگ دچار آسیب دیدگی شده است. مصدومیتی که اگرچه به اندازه پارگی لیگامنت یا آسیب دیدگی قوزک پا جدی نیست اما با توجه به اینکه احتمال تکرار شدن در صورت بهبود پیدا نکردن کامل، بسیار زیاد است، این نگرانی را در بین آرژانتینی‌ها ایجاد کرده که ستاره اصلی‌اشان را در جام جهانی در اختیار نداشته باشند. کما اینکه در رقابت‌های مقدماتی، این درخشش مسی بود که آرژانتین را به جام جهانی رساند.

آلبی سلسته تا آخرین روز مرحله مقدماتی از صعود مستقیم به جام جهانی مطمئن نبود اما هت تریک مسی باعث شد تا این تیم بتواند یکی از سهمیه‌های اصلی منطقه آمریکای جنوبی را به دست بیاورد.

تاثیر مسی در تیم ملی آرژانتین، علی رغم داشتن ستاره‌های پرتعداد به اندازه ای زیاد است که خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی آرژانتین، به تازگی اعلام کرد که این تیم، تیم مسی است، نه تیم خودش و بقیه آرژانتینی‌ها هم انتظار دارند که او ناکامی در سه تورنمنت بزرگ قبلی (جام جهانی ۲۰۱۴ و کوپا آمریکای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) را در روسیه جبران کند.

اما در این بین، شاید تنها یک نفر باشد که از نرسیدن مسی به جام جهانی خوشحال شود؛ پائولو دیبالا، ستاره یوونتوس. دیبالا بارها اعلام کرده که دوست دارد در پست شماره ۱۰، جایی که مسی بازی می‌کند، به میدان برود اما هیچ کدام از مربیان آرژانتین حاضر به چنین ریسکی نشدند. و بازی کردن دیبالا به عنوان مهاجم، چندان مورد توجه سامپائولی قرار نگرفت؛ به طوری که ترجیح داد او را به اردوی اخیر تیمش دعوت نکند.

از سوی دیگر، آرژانتین در پست شماره ۹ چند مهاجم گلزن در اختیار دارد؛ سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و مائورو ایکاردی.

به این ترتیب اگر آسیب دیدگی مسی به شکلی ادامه پیدا کند که او برای رقابت‌های جام جهانی کاملا آماده نباشد، شاید سامپائولی مجبور شود از دیبالا استفاده کند؛ آن وقت جواهر یوونتوسی‌ها فرصت خواهد داشت تا در ترکیب آلبی سلسته هم درخشش بازی‌های باشگاهی را تکرار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.