عبدالملک الحوثی در این سخنان که از شبکه المسیره پخش شد گفت: فضل ابتدا برای خداوند متعال است که به ملت ما این صبر عظیم برای پایداری در این مدت را اعطا فرمود، در این مناسبت شهدا و مجروحین را به یاد می آوریم که خداوند به آنان به خاطر فداکاری شان اجر عنایت نماید، و یادآوری می نماییم عزیزان و رزمندگان میدان در کوه، صحرا، دشت و محورهای نبرد را.

ملت ما با وجود شرایط دشوار سیاسی، نظامی، اقتصادی و...؛ با مقاومت در برابر متجاوزان آمریکایی- سعودی، تصویری از عظمت ملتی را ترسیم کرد که از پشتوانه مردمی، ایمانی و اخلاقی بهره می برند.

اگر حکومت آمریکا نبود، رژیم سعودی جرات انجام این تعدی را نداشت. تعدی به یمن خارج از چارچوب استعماری آمریکایی نیست و پایداری مردم ما، به خاطر اطلاعشان نسبت به خطر آن است. آنچه مردم یمن انجام دادند، نشانه پایداری و ثبات آنان در برابر تجاوز است.

مردم یمن نسبت به اقدامات آمریکا و سخنان مسئولین آمریکایی کاملا آگاه هستند. بارزترین نقش در مدیریت این تعدی، از آن آمریکا بوده و رژیم آل سعود پول آن را می پردازد.  

موقعیت جغرافیایی ممتاز یمن یکی از علل تعدی نیروهای استعماری به هدف سیطره بر آن است. رژیم آل سعود و رژیم امارات با این تعدی که ناشی از حماقتشان است، ننگ را برای خود آوردند. مردم یمن هر قدر جراحت داشته باشد، به مردم فلسطین می گوید که ما در کنار شما می باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.