رای الیوم گزارش داد، این مساله نزدیکی زیادی به رفتار رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ دارد که گمان می کند با جذب مسئولان افراط گرا و نژاد پرست در دولتش، امثال جان بولتون، می تواند دشمنان را بترساند، سیاستهای خود را پیش ببرد و عملیات مذاکره در پرونده های مختلف را دشوار کند. اما براساس ارزیابی های ما این استراتژی تنها در جهت هراس افکنی و ایجاد فضای رعب و وحشت برای امتیاز گرفتن از دشمنان آمریکاست.

ترامپ با تفکر یک تاجر حریص می اندیشد و سقف خواسته های خود را به بالاترین حد ممکن می رساند تا بیشترین سود را بدست آورد. او از ضرر و زیان دوری می کند، اوضاع را به سمت لبه جنگ سوق می دهد و تلاش می کند به دشمنانش بقبولاند که مردی شجاع و بی پرواست که تصمیمهای سرنوشت ساز را به سرعت اتخاذ می کند تا بتواند با باجگیری، بهترین شروط معامله را به دست آورد.

رئیس جمهور آمریکا انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را مطرح کرد، از معامله قرن سخن گفت تا شروط اسرائیل و آمریکا را بر فلسطینی ها تحمیل کند. رفتار یک شخص دیوانه را نمی توان پیش بینی کرد...

ترامپ وزیر خارجه اش را برکنار کرده و علت این اقدام را مخالفت تیلرسون با توافق هسته ای دانست؛ این دلیل در واقع پیامی مستقیم برای ایران در برداشت مبنی بر اینکه قطعا ایالات متحده از توافق هسته ای خارج می شود؛ به این دلیل که مسئولان ایران نرمشی در مورد تعدیل توافق نشان نداده اند. این خروج از توافق به نوبه خود تاکتیک ترامپ برای سوق دادن ایران به سمت لبه پرتگاه است که قصد دارد تمام اعضای این توافق را مجبور به فکر کردن در مورد راه نجات آن کند، تا برای تعدیل توافق به ایران فشار بیاورند. واقعیت ان است که ترامپ وارد هیچ جنگی علیه ایران نخواهد شد.

آمریکا بخاطر سعودیها وارد جنگ نمی شود؛ چرا که آنها را تنها نگهبانان غاری می داند که گنجی بزرگ در آن نهفته است و آمریکایی ها برای دست یافتن به این گنج تلاش می کنند. بدون شک ایالات متحده از حرص شدید سعودیها برای دشمنی با ایران استفاده می کند تا عربستان را به آغوش اسرائیل بکشاند و از این نزدیکی برای اجرای معامله قرن بهره گیرد.

آمریکا همچنین بخاطر اسرائیل و تامین منافع ان هرگز وارد جنگی با ایران نخواهد شد؛ زیرا اسرائیل و ترامپ می دانند چنین جنگی خسارتهای جبران ناپذیری برایشان دارد.

بنابراین، صحبت از جنگ از سوی دولت آمریکا، حکایت صدای سگ و انتظار گریز طرف مقابل است. پس دشمنان واشنگتن باید به سنگ اندازی اکتفا کنند و از شنیدن این صدا فرار نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.