آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که دو وکیلی که اخیرا اعلام شده بود به تیم مشاوران حقوقی وی ملحق می شوند را استخدام نکند.

جی سکولو، وکیل دونالد ترامپ در بیانیه ای گفت، دو وکیل به نامهای جوزف دی جنووا و ویکتوریا تانسینگ که بر اساس گزارشها قرار بوده به تیم وکلای مدافع ترامپ در پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ بپیوندند، تضاد منافع و مشکلاتی دارند که به آنها اجازه وکالت ترامپ در این پرونده تحقیقات را نمی دهد.

چند ساعت قبل از آن نیز ترامپ در توئیتی گفته بود، از وکلای فعلی خود "بسیار خرسند" است.

این در حالی است که در پی استعفای جان داوئد، وکیل ارشد دونالد ترامپ در امور پرونده ترامپ-روسیه، کاخ سفید اعلام کرده بود که دی‎جنووا و ویکتوریا تانسینگ به تیم وکلای مدافع وی می‎پیوندند و چند روز پیش نیز خود سکولو از انتصاب دی جنووا در این تیم خبر داده بود.

 

دی‎جنووا یکی از تحلیلگران حقوقی شبکه فاکس نیوز آمریکاست که تحقیقات بازرس ویژه در مورد اتهام تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه را توطئه گروهی از مقامات پلیس فدرال (اف‎بی‎ای) علیه رئیس جمهوری آمریکا می داند؛ گروهی که به باور وی طرفدار هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها بودند. دی‎جنووا در خصوص ادعای خود مدرکی ارائه نکرده است.

وکیل مستعفی دونالد ترامپ دلیل کنار رفتن خود را عدم توجه رئیس جمهوری آمریکا به توصیه‌های حقوقی خود اعلام کرده بود. گفته شده که ترامپ به توانایی جان داوئد در مقابله با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه اعتمادی نداشته است.

رابرت مولر در حال بررسی هرگونه رابطه میان اعضای ستاد ترامپ با کرملین است که با نیت تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته باشد و همزمان در حال یافتن پاسخ به این پرسش است که آیا ترامپ با اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، قصد مانع تراشی بر سر راه این تحقیقات قضایی را داشته یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.