زاکربرگ در شرایطی متن عذرخواهی خود را منتشر کرده که از دید بسیاری از کاربران، رفتار وی منجر به  "نقض اعتماد"  شده است .

اما مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، روز گذشته در  چندین روزنامه مهم ایالات متحده و بریتانیا، آگهی های کل صفحات را در اختیار گرفته و برای رسوایی اطلاعات لورفته  در حوزه کمبریج آنالیتیکا  عذرخواهی رسمی کرد.

نوشدارو پس از مرگ اعتماد کاربران/ متن یک صفحه ای عذرخواهی زاکربرگ منتشر شد

این عذرخواهی نسبتا دیرهنگام شامل این جملات بود :

"این یک  نقص اعتماد بود و من متاسفم که در آن زمان بیشتر کار نکردیم. ما اکنون اقداماتی را برای اطمینان از این که دوباره چنین اتفاقی نمی افتد، انجام خواهیم داد."

متن این آگهی در رسانه هایی مثل نیویورک تایمز، واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال،  آبزرور  انگلیس ، ساندی تایمز و ... منتشر شده است .

رسوایی این غول رسانه های اجتماعی تقریبا ۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت را متزلزل کرد و به نظر می رسد بخشی از تلاش زاکربرگ برای احیای مسائل مالی است . بر اساس نظر سنجی های رویترز تعداد کمی از آمریکایی ها  هنوز به فیس بوک اعتماد دارند  تا از قوانین حریم خصوصی ایالات متحده اطاعت کند. بنابراین وضعیت ین شبکه اجتماعی در حوزه حریم خصوصی به ۴۱ درصد اعتماد تنزل کرده که در مقایسه با ۶۶ درصد اعتماد به آمازون ، ۶۲ درصد اعتماد به گوگل، ۶۰ درصد اعتماد به مایکروسافت و ۴۷ درصد برای یاهو ناچیز به نظر می رسد . 

زاکربرگ در بخشی دیگر از نامه خود  گفت: "ما هر برنامه ای را که قبل از این که این به  مقدار زیادی اطلاعات کاربران دسترسی داشته ، بررسی می کنیم. انتظار می رود که  برنامه های خطرناک دیگری نیز وجود داشته باشند. و هنگامی که ما آنها را پیدا کنیم، ممنوعشان خواهیم کرد تا از آسیب های همگانی پیشگیری کنیم . "

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.