این اقدام شب گذشته توسط افراد ناشناس انجام شد که این افراد پل را تخریب و از سمت روستای «ماژین» به پایین انداخته اند.

یک گردشگر در این رابطه گفت: هم اکنون برای دیدن پل معلق به منطقه «دره خزینه» آمده ایم اما خبری از این پل نیست و با پل تخریب شده مواجه شده ایم.

سعید ویسی افزود: تابستان گذشته به همراه خانواده از این پل دیدن کردیم که جاذبه گردشگری هیجان آور و زیبایی بود و به همین خاطر این منطقه را برای سپری کردن تعطیلات نوروز انتخاب کردیم اما اکنون با نبود پل مواجه شده ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی پلدختر هم اظهار داشت: صبح امروز دوشنبه از بریده شدن و تخریب پل «دره خزینه» اطلاع حاصل شد که شب گذشته توسط فرد و یا افراد ناشناسی این پل تخریب شده است.

علی عزیزی افزود: بلافاصله در پی این خبر همراه با معاون فرماندار پلدختر به محل عزیمت کرده و هم اکنون در حال بررسی کم و کیف و جزییات موضوع هستیم.

فرمانده انتظامی پلدختر نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: تخریب پل «دره خزینه» در بخش جنوب غربی روستای «ماژین» متعلق به دره شهر استان ایلام رخ داده که با همکاری و هماهنگی پلیس این شهرستان تلاش می شود عامل یا عاملان این اقدام شناسایی شوند.

بر اساس این گزارش، پل «دره خزینه» در ۴۹ کیلومتری جنوب شرقی پلدختر در حدفاصل جاده پلدختر- اندیمشک در دره‌ای به همین نام قرارگرفته است. این پل به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر بر روی رود کرخه قرار دارد و در منطقه ای دره ای و صخره ای واقع شده‌است.

ترمیم پل معلق «دره خزینه» به زمان زیادی نیاز دارد

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: ترمیم پل معلق «دره خزینه»، به زمان زیادی نیاز دارد.

علی عزیزی اظهار داشت: طی بازدیدی که همراه با معاون فرماندار و عوامل انتظامی پلدختر از پل معلق قطع شده «دره خزینه» این شهرستان صورت گرفت مشخص شد این پل از سمت استان ایلام بریده شده است.

وی افزود: عشایری که از آن منطقه هم اکنون به وسیله گرگر عبور می کنند باز شدن پیچ های پل معلق را توسط عوامل انسانی احتمال می دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: هم اکنون بخشی از پل در صخره ها تخریب شده و بخش دیگر آن در رودخانه رها شده است.

وی افزود: با توجه به فرسودگی تخته های پل معلق دره خزینه در گذشته، هم اکنون با این اتفاق و سقوط به دره نیز بیشتر تخته ها دچار شکستگی شده اند.

عزیزی گفت: مقرر شد کارشناسانی از اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان برای بررسی جوانب و این که آیا پل قابل ترمیم است یا خیر به منطقه اعزام شوند.

وی افزود: پل معلق تخریب شده دره خزینه به سرعت درست نمی شود بلکه ترمیم آن نیاز به مدت زمان زیادی دارد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: به دستور استاندار لرستان روز گذشته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای اختصاص اعتبار و اقدامات لازم برای پل معلق «دره خزینه» از آن بازدید به عمل آورده است.

عزیزی افزود: تا این لحظه هیچگونه خبر و اطلاعی از عامل یا عاملان تخریب پل «دره خزینه» در دست نیست و فرد یا افرادی در این رابطه شناسایی نشده اند.

ماموران انتظامی ایلام علت تخریب پل «دره خزینه» را بررسی می‌کنند

 

 سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان گفت: علت تخریب پل «دره خزینه» از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی این استان در حال پیگیری است.

رضا آریایی گفت: در شامگاه دیشب ۶ فروردین ماه، پل معلق «دره خزینه» حدفاصل شهرستان های «دره شهر» ایلام و «پلدختر» لرستان به علت نامعلوم و از سمت «دره شهر» پاره و تخریب و تردد از روی پل متوقف شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمت تخریب شده پل در حوزه استحفاظی استان ایلام است، علت این حادثه از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پل معلق «دره خزینه» از جاذبه های گردشگری شهرستان های پلدختر و دره شهر بوده و همه ساله مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می گیرد، تصریح کرد: طول این پل ۱۱۲ متر، عرض آن یک متر و ارتفاع آن از سطح زمین ۸۵ متر است.

آریایی با اشاره به اینکه این پل در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با هدف احداث راه دسترسی به سد کرخه ۲ احداث شد، خاطرنشان کرد: نوع پل کابلی و کف آن با استفاده از چوب ساخته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.