"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در سفر خود به واشنگتن در جمع گروهی از سردبیران روزنامه نیویورک تایمز حضور یافته است.

هر چند که این دیدار پشت درهای بسته برگزار شده اما مقام‌های سعودی به نیویورک‌تایمز اجازه داده‌اند تا بخش‌هایی  از سخنان محمد بن سلمان در این دیدار را منتشر کنند.

وی در این دیدار گفته است: به تأخیر انداختن و نظاره‌گر بودن دستیابی آن‌ها (ایران) به بمب، به این معنی است که منتظر بمانید تا گلوله به سر شما برخورد کند. بنابراین، باید از همین امروز حرکت کرد.

ولی‌عهد عربستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: ما هدف ایران را می‌دانیم. داشتن سلاح هسته‌ای، برای شان سپری ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر کاری که می‌خواهند در خاورمیانه انجام دهند و در عین حال مطمئن باشند که کسی به آن‌ها حمله نمی‌کند یا [اگر حمله کند] از سلاح هسته‌ای خود استفاده می‌کنند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بن‌سلمان گفته توافق هسته‌ای کنونی با ایران باید با توافق دیگری که موجب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده و مسائل منطقه‌ای با این کشور را هم حل کند، جایگزین شود.

وی در این جلسه درباره یمن هم صحبت کرده و شلیک هفت فروند موشک بالستیک به سمت عربستان را آخرین تلاش‌های از سر عجز انقلابیون یمن توصیف کرده و گفته عربستان تلاش می‌کند با جدا کردن حوثی‌ها از دیگران، بحران یمن را در یک روند سیاسی حل کند.

بنا بر این گزارش، این نشست پشت درهای بسته بوده، اما مقام‌های سعودی به نیویورک‌تایمز اجازه داده‌اند برخی از جملات بن‌سلمان را منتشر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.