پرسپولیس در نخستین دیدار خود در سال ۹۷ از ساعت ۱۸:۴۵ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا است و تلاش می‌کند تا با کسب امتیاز از این مسابقه قهرمانی‌اش را در لیگ برتر مسجل کند. از طرفی سایپا با هدایت دایی هم انگیزه‌های زیادی برای بردن پرسپولیس دارد و هم برای باقی ماندن در کورس سهمیه نیاز به بردن در این دیدار دشوار دارد.

 

کارت زرد: سیامک نعمتی (۶) از پرسپولیس

کارت قرمز:

گل: آرمان رمضانی (۲۲) و امید خالدی (۳۰) برای سایپا و علی علیپور (۷۴ پنالتی) برای پرسپولیس

 

ترکیب پرسپولیس:

بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، گادوین منشا و علی علیپور

 

ترکیب سایپا:

حامد فلاح‌زاده، محمد دانشگر، آرش رضاوند، رضا اسدی، امید خالدی، آرمان رمضانی، ساموئل سارفو، مهرداد کفشگری، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، رضا علیاری

 

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: علی قلی‌زاده با شوتی خطرناک از پشت محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را تهدید کرد ولی توپ او راهی اوت شد.

دقیقه ۱۲: علیپور بعد از عبور از یک مدافع سایپا قصد شوتزنی به سمت دروازه را داشت که تکل بلند دو بازیکن حریف مانع از رسیدن توپ به دروازه این تیم شد.

دقیقه ۱۴: ارسال توسط مسلمان با اشتباه مدافع سایپا دروازه این تیم را تهدید کرد و فلاح‌زاده در دو مرحله توپ را از آن خود کرد.

دقیقه ۲۲ (گل): علی قلی‌زاده در موقعیت مشکوک به آفساید در محوطه جریمه صاحب توپ شد و پاس خوبی برای رمضانی فرستاد تا این بازیکن دروازه رادوشوویچ را باز کند. 

دقیقه ۲۵ (گل): بازهم حرکت عالی قلی‌زاده از سمت راست در محوطه جریمه پرسپولیس با پاس عالی او همراه شد و توانست رادوشویچ را از پیش رو بردارد تا امید خالدی دروازه سرخپوشان را باز کند.

دقیقه ۳۰: ارسال محسن مسلمان با ضربه سر علیپور خطر جدی روی دروازه ایجاد کرد که توپ با برخورد به تیرک عمودی دروازه بار دیگر در اختیار فلاحزاده قرار گرفت.

دقیقه ۳۲: حرکات دیدنی محسن مسلمان در سمت راست و زوج سازی فوق العاده برای نزدیک شدن به خط دروازه در نهایت با ضربه فنی او همراه شد که توپ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۴۹: اولین حمله پرسپولیس با شوت دیدنی کمال کامیابی نیا از پشت محوطه جریمه و واکنش مناسب فلاح زاده تنها یک کرنر نصیب سرخپوشان کرد.

دقیقه ۵۰: روی ارسال کرنر نوراللهی و ضربه سر شجاع خلیل زاده، دروازه سایپا بار تهدید شد که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۲: ارسال زمینی مناسب از علی علیپور با ضربه رباح ماجری مهاجم نیجریه ای پرسپولیس راهی به دروازه سایپا نیافت تا سرخپوشان همچنان در حسرت گل باشند.

دقیقه ۵۳: روی ضدحمله سایپایی ها صاحب موقعیت شدند که اینبار ضربه فنی مهدی ترابی با بیشترین اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۶۹: خروج اشتباه حامد فلاح زاده باعث شد تا محسن مسلمان فرصت خوبی برای شوتزنی به دست بیاورد که ضربه این بازیکن توسط مدافعان سایپا از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه ۷۱: اینبار هم خروج اشتباه از فلاح زاده و توپ ربایی از سوی احمد نوراللهی که در ادامه با ضربه چیپ او و عبور توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه همراه شد.

دقیقه ۷۲: در یک ضدحمله توپ نصیب رضا اسدی هافبک موفق سایپایی ها شد که ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه رادوشوویچ راهی اوت شد.

دقیقه ۷۳: حرکت کمال کامیابی نیا به داخل هجده قدم و ارسال زمینی او برای سیامک نعمتی، با چرخش این بازیکن و در شرایطی که به دنبال ضربه زدن به سمت دروازه بود با شارژ مدافع سایپا (سارفو) همراه شد که داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه ۷۴: مهاجم آقای گل لیگ و پرسپولیس مامور زدن ضربه پنالتی تیمش شد که آن را با اعتمادبنفس بالا و برخلاف جهت حرکت فلاح زاده به تور چسباند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.