وب سایت "فاکس نیوز" گزارش داد، "اوجینو اسکالفاری" موسس روزنامه "لارپوبلیکا" ایتالیا روز پنج‌شنبه با انتشار مقاله‌ای درباره گفتگویش با پاپ  فرانسیس درباره جهنم جنجال‌برانگیز شد.

این روزنامه‌نگار " آتئیست" در مطلبی به نقل از پاپ مدعی شد که جهنم وجود ندارد؛ ادعایی که با واکنش واتیکان مواجه شد و واتیکان با تکذیب این مطلب گفته که اسکالفاری برداشت‌های خود را از نظرات پاپ را منتشر کرده است.

اسکالفاری در مطلب دیروز خود نوشته که از پاپ فرانسیس پرسیده: روح های بد به کجا خواهند رفت؟ و پاپ در جواب گفته ارواحی که توبه کنند از سوی خداوند بخشیده می‌شوند و ارواحی که توبه نکنند ناپدید خواهند شد.

پاپ فرانسیس در آیین پنج شنبه مقدس - دیروز- در کلیسای واتیکان/عکس: رویترز

[تفسیر جنجالی از نظر پاپ فرانسیس درباره جهنم]

این روزنامه‌نگار ایتالیایی سپس نوشته که پاپ به او گفته " جهنمی وجود ندارد و ارواح بد مجازات نمی‌شوند، کسانی که توبه کنند آمرزش خدا را به دست می‌آورند و وارد فضایی روحانی و محترم می‌شوند، اما کسانی که توبه نکنند بخشایشی به دست نمی‌آورند و ناپدید می‌شوند." سپس این روزنامه‌نگار ایتالیایی مدعی شده :" پاپ به من گفت جهنمی وجود ندارد بلکه ناپدید شدن ارواح گناهکار وجود دارد."

واتیکان به این مقاله واکنش نشان داده و طرح ادعای عدم باور پاپ به مجازات ارواح گناهکار در جهنم را رد کرده و در بیانیه‌ای گفته است:" آنچه در این مقاله به چاپ رسیده ، نتیجه برداشت نویسنده است و از سوی پاپ  نقل نشده است، بنابراین نقل قول مقاله فوق از زبان پاپ نباید به عنوان عین کلمات بر زبان آمده پدر مقدس- پاپ- در نظر گرفته شود."

گفتنی است بر اساس آموزه‌های دیرین کلیسای کاتولیک بهشت و جهنم وجود دارد و ارواح گناهکار تا ابد در جهنم عذاب خواهند دید.

در سال ۲۰۰۷ پاپ بندیکت شانزدهم در اظهار نظری گفته بود وجود جهنم و عذاب دایمی برای ارواح گناهکار امری قطعی است و شدت این عذاب در بیان و کلام قابل وصف نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.