به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایتالیا، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه کاردار سفارت ایتالیا در مسکو را احضار کرد. مدیر بخش اروپای این وزارتخانه طی یک یادداشت رسمی به کاردار ایتالیا، تصمیم مسکو مبنی بر اخراج دو دیپلمات ایتالیایی را از روسیه بطور رسمی اعلام کرد. 

مسکو به این دو دیپلمات ایتالیایی یک هفته وقت برای ترک روسیه داده است. 

گفتنی است که ایتالیا در روزهای اخیر به نشان همبستگی با انگلیس و در هماهنگی با شرکای اروپایی و متحدان ناتو تصمیم به اخراج دو دیپلمات روسی در رابطه با مورد سرگئی اسکریپال گرفته بود و بدین ترتیب مسکو نیز تصمیم به اخراج دو دیپلمات ایتالیایی گرفت.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می ‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌ هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد. اسکریپال در سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد. 

وی پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.۶ گزارش داده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.