منطقه خوزستان، در بولتن پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در تاریخ ۱۰ فروردین‌ آمده است: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی نشان دهندۀ ورود سامانه باران‌زا در استان است که سبب افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری پراکنده به‌ویژه در شرق، شمال و ارتفاعات استان طی اواسط وقت امروز(جمعه) تا اوایل صبح فردا (شنبه) خواهد شد.

همچنین تغییرات قابل ملاحظه فشار هوای سطح زمین باعث افزایش سرعت وزش باد و احتمال برخاستن گردوغبار محلی در جنوب، مرکز و غرب استان و سپس انتقال آن به بخش‌های شمالی در اوایل وقت امروز (جمعه) تا اواسط وقت فردا (شنبه) می‌شود.

از طرفی ورود و انتقال گردوخاک ناشی از تشکیل چشمه‌های خاک در کشور عراق از اواسط وقت امروز (جمعه) تا اواسط صبح شنبه مورد انتظار است.

از امروز جمعه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود. خلیج فارس نیز از امروز جمعه تا اواسط وقت یکشنبه هفته آینده، مواج پیش‌بینی می‌شود.

در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز(جمعه) اهواز نیز بین ۲۱ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.