«هسپرس» گزارش داد، مغربی ها روز جمعه با در دست داشتن پرچم فلسطین، جنایت های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی ها و مردم منطقه را محکوم و تاکید کردند این جنایت ها با حمایت آشکار امپریالیست ها و همدستی حکومت های عربی و منطقه ای صورت می گیرد.

مردم مغرب همچنین شعارهایی در مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه کشورش به قدس شریف سر داده و «دونالد ترامپ » را صهیونیست دانستند.

تظاهرات کنندگان خواستار اقدام عملی مقام های مغرب برای حمایت از قدس و مقابله با تصمیم دولت واشنگتن شدند و برخی از تظاهرات کنندگان نیز خواستار اخراج سفیر آمریکا در رباط شدند.

مردم مغرب همچنین در این تظاهرات با محکوم کردن سیاست های رژیم صهیونیستی، پرچم اشغالگران را به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان در ادامه شعارهایی مانند &#۳۹;ای آزادگان جهان، نه با صهیونیست ها هستیم نه آمریکایی ها &#۳۹; ، &#۳۹;سازش کاران را لگدمال می کنیم &#۳۹; و &#۳۹;فلسطین مقاومت می کند، مرتجع ها سازش می کنند&#۳۹; سر دادند.

مردم غزه روز جمعه با برپایی تظاهراتی در روز زمین با عنوان &#۳۹;بازگشت بزرگ&#۳۹; به اشغالگری صهیونیست ها اعتراض کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار، شمار شهدای فلسطینی نوار غزه را ۱۴ تن اعلام کرد.بر اساس این گزارش، تا کنون یک هزار و ۲۷۲ تن نیز زخمی شدند.

حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «بازگشت بزرگ» در روز جمعه مصادف با سالگرد «روز زمین» (۳۰ مارس) فراخوان داده بودند.

فلسطینیان از سال ۱۹۷۶ تاکنون روز ۳۰ مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال ۱۹۷۶ هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را اشغال کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر فلسطین شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.