سی نت گزارش داد، این هکر که یوگونی نیکولین نام دارد با اتهامی سنگین ، یعنی با اتهام سرقت هویت کاربران دستگیر شده است . اما اتهام این مرد در سال  ۲۰۱۲ علنی و در خاک جمهوری چک دستگیر شد . با این وجود، دولت چک تصمیم گرفته این متهم را به جای تحویل به مقامات روسی، به مقامات ایالات متحده تحویل دهد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ یوگنی نیکولین را به اتهام سرقت هویت و نفوذ کامپیوتری که میلیون ها نام کاربری و کلمه عبور را به خطر انداخته است، محکوم کرد. پس از آن  نیکولین به پراگ سفر کرد و در اکتبر ۲۰۱۶ دستگیر شد. دادگاه حکم استرداد او را صادر کرد. اما برای دو مقصد ؛ ایالات متحده و روسیه .

چرا جمهوری چک هکر روسی را تحویل روسیه نداد ؟ /هکر مشهور روسی وارد خاک آمریکا شد

به نظر می رسد مقامات چک، ایالات متحده را مقصد مناسب تری برای تفهیم اتهام این هکر تشخیص داده اند. نیکولین که  روز گذشته در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو حاضر شد، تمام اتهامات را رد کرد.

جف سیزنز، دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه ای گفت: "هک کامپیوتر فقط یک جرم نیست، بلکه یک تهدید مستقیم برای امنیت و حریم خصوصی آمریکایی ها است.این یک رفتار کاملا عمیق و ناخوشایند است که بار دیگر از روسیه  بر علیه ما انجام شده است .

در ماه مارس، کاخ سفید اعلام کرد  بخشی از تحریم ها علیه روسیه به علت  اقدامات متعدد هکرها برای نفوذ به اطلاعات این کشور است .

چرا جمهوری چک هکر روسی را تحویل روسیه نداد ؟ /هکر مشهور روسی وارد خاک آمریکا شد

شرکت لینکدین نیز در بیانیه ای گفت: "ما به طور فعال در مورد پرونده های اف بی آی به منظور بررسی افرادی که مسئول نقض قوانین اطلاعات در لینکدین هستند ، نظارت می کنیم.ما خوشحالیم که این پیشرفت را ببینیم و از تلاش سختگیرانه اجرای قانون برای حل این تحقیق قدردانی کنیم."

سفارت روسیه در آمریکا بلافاصله به این اتفاقات واکنش نشان نداد . باید دید با توجه به حجم بالای اختلافات  2 کشور ، سرانجام این پرونده چه خواهد بود .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.